Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
75%
Dla tych, którzy w sprzęcie cenią przede wszystkim poręczność, Sony wprowadziło na rynek jasny szerokokątny zoom FE 16-25 mm f/2.8 G. Oto, jak spisuje się w praktyce.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej.
W zakresie dystorsji Sony FE 16-25 mm f/2.8 G jest kolejnym obiektywem, które poprawę tej wady zostawia w całości programowym profilom korekcji. W przypadku nieskorygowanych plików RAW zauważymy, że obiektyw na 16 mm przejawia dość widoczną dystorsję wypukłą, ale bardzo szybko zniknie ona w przypadku pracy z plikami JPEG czy też po włączeniu odpowiedniego profilu korekcji w Lightroomie (zwykle włączony z automatu).
JPEG-i z aparatu wyglądają bardzo dobrze, ale w rzeczywistości dystorsja w tym zoomie jest na sporym poziomie. Dopiero po wywołaniu RAW-ów możemy zobaczyć fizyczne możliwości tego obiektywu w zakresie geometrycznej korekcji pola. Zniekształcenie poduszkowe mniej rzuca się oczy przy 25 mm, ale przy 16 mm sięga już wysokiego poziomu. Pracując na RAW-ach warto zatem brać pod uwagę tracone w czasie korekcji pole.