Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - Dystorsja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
7.5
Cena / Jakość:
7.5
Funkcjonalność:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

75%

Dla tych, którzy w sprzęcie cenią przede wszystkim poręczność, Sony wprowadziło na rynek jasny szerokokątny zoom FE 16-25 mm f/2.8 G. Oto, jak spisuje się w praktyce.

Autor: Krzysztof Mularczyk

2 Sierpień 2024
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej.

W zakresie dystorsji Sony FE 16-25 mm f/2.8 G jest kolejnym obiektywem, które poprawę tej wady zostawia w całości programowym profilom korekcji. W przypadku nieskorygowanych plików RAW zauważymy, że obiektyw na 16 mm przejawia dość widoczną dystorsję wypukłą, ale bardzo szybko zniknie ona w przypadku pracy z plikami JPEG czy też po włączeniu odpowiedniego profilu korekcji w Lightroomie (zwykle włączony z automatu).

Dystorsja w praktyce:

JPEG-i z aparatu wyglądają bardzo dobrze, ale w rzeczywistości dystorsja w tym zoomie jest na sporym poziomie. Dopiero po wywołaniu RAW-ów możemy zobaczyć fizyczne możliwości tego obiektywu w zakresie geometrycznej korekcji pola. Zniekształcenie poduszkowe mniej rzuca się oczy przy 25 mm, ale przy 16 mm sięga już wysokiego poziomu. Pracując na RAW-ach warto zatem brać pod uwagę tracone w czasie korekcji pole.

16 mm (RAW)

16 mm (JPEG)

25 mm (RAW)

25 mm (JPEG)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
31
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)