Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
7.5
Cena / Jakość:
7.5
Funkcjonalność:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

75%

Dla tych, którzy w sprzęcie cenią przede wszystkim poręczność, Sony wprowadziło na rynek jasny szerokokątny zoom FE 16-25 mm f/2.8 G. Oto, jak spisuje się w praktyce.

Autor: Krzysztof Mularczyk

2 Sierpień 2024
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

Zaprezentowany w kwietniu tego roku Sony FE 16-25 mm f/2.8 G łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Stanowi jednocześnie praktyczne uzupełnienie dla modelu FE 24-50 mm f/2.8 G, który został pokazany dwa miesiące wcześniej.

Oba te obiektywy to ciekawy pomysł producenta na jasne, lekkie i stosunkowo niedrogie zoomy. To w gruncie rzeczy okrojone wersje popularnych standardów 16-35/2.8 oraz 24-70/2.8, ale z racji krótszych zakresów ogniskowych, są lżejsze i bardziej poręczne, a przy tym prawie dwa razy tańsze.

Stanowią zatem naprawdę ciekawą alternatywę zarówno dla fotografujących, jak i filmujących, którzy szukają kompaktowych, ale jasnych i wszechstronnych zoomów. Wiemy już, że FE 24-50 mm f/2.8 G okazał się bardzo udaną konstrukcją. Sprawdziliśmy więc, czy kroku dotrzymuje mu nowy FE 16-25 mm f/2.8 G.

Przeczytaj także:
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi

Sony prezentuje kolejny po modelu 24-50 mm kompaktowy zoom ze światłem f/2.8, który łączy niewielkie wymiary ze stosunkowo przystępną ceną. Nowy szeroki kąt celuje w twórców, którym przede wszystkim zależy na mobilności. [Czytaj więcej]
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)

Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie pierwsze zdjęcia przykładowe. [Czytaj więcej]

Specyfikacja:

Nazwa Sony FE 16-25 mm f/2.8 G
Producent Sony
Typ zmiennoogniskowy
Mocowanie Sony E
Sony FE
Maksymalna jasność 2.8
Maksymalna wartość przysłony 22
Liczba listków przysłony 11
Pierścień przysłony tak
Tryb bezstopniowy przysłony tak
Układ optyczny 16 elementów / 13 grup
Wewnętrzne ogniskowanie tak
Pole widzenia 107-82
Maksymalne powiększenie 0.2067x
Minimalna odległość ogniskowania 18-24 cm
Tryb makro nie
Średnica filtra 67 mm
Mocowanie filtra żelowego nie
Autofokus tak
Manualne doostrzanie tak
Mechanizm autofokusa Podwójny silnik liniowy
Stabilizacja nie
Obudowa metal
tworzywo sztuczne
Skala odległości nie
Przycisk funkcyjny tak
Uszczelnienia tak
Mocowanie statywowe nie
Osłona przeciwsłoneczna tak
Wymiary 74.8 × 91.4 mm
Waga 409 g
Akcesoria dwa dekielki
osłona przeciwsłoneczna
Cena w dniu premiery 6400 zł

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
31
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)