Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
75%
Dla tych, którzy w sprzęcie cenią przede wszystkim poręczność, Sony wprowadziło na rynek jasny szerokokątny zoom FE 16-25 mm f/2.8 G. Oto, jak spisuje się w praktyce.
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to bardzo lekki i poręczny szerokokątny zoom, który oferuje świetną jakość obrazu dla każdej ogniskowej i praktycznie w całym zakresie przysłon (lepiej unikać zakresu f/16-22). Ma też niezawodny system autofokusa, tryb bezstopniowej regulacji przysłony i uszczelnienia.
W stosunku do topowego FE 16-35 mm f/2.8 GM prawie dwukrotnie tańszy FE 16-25 mm f/2.8 G wygląda bardzo korzystnie cenowo. Krótszy o 10 mm zakres ogniskowej nie jest jednak dla każdego. W reporterskich zastosowaniach czy codziennym fotografowaniu z pewnością będzie brakować ogniskowej 35 mm, która pozwala na bardziej standardowe odwzorowanie perspektywy aniżeli mocno szerokokątne 25 mm.
Wydaje się zatem, że rozsądniejszymi propozycjami do korpusów Sony E mogą być Sigma C 16-28 mm f/2.8 DG DN lub i Tamron 17-28 mm f/2.8 Di III RXD. Są minimalnie cięższe, o 1 cm dłuższe, ale za to zdecydowanie tańsze.
Nowy FE 16-25 mm f/2.8 G stanowi jednak zgrany duet z “bliźniaczym” modelem FE 24-50 mm f/2.8 G. Te dwa kompaktowe modele powinny wystarczyć do szybkich realizacji wideo z użyciem lekkich gimbali, oferując spójny obraz i sumaryczny zakres 16-50 mm ze stałym światło f/2.8.
Warto jeszcze podkreślić, że parametry pełnoklatkowego FE 16-25 mm f/2.8 G dobrze przekładają się na matryce APS-C. W zestawie z niepełnoklatkowymi korpusami testowany tu obiektyw staje się standardowym zoomem o zakresie 24-37 mm. Może zatem zainteresować także posiadaczy korpusów Sony z serii A6xxx lub ZV oraz filmujących kamerami Super35 z mocowaniem Sony E.
75%