Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
6.5
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
6
Budowa:
6.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

76%

Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?

Autor: Michał Chrzanowski

22 Luty 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD, który premierę miał w połowie ubiegłego roku to mocne wejście producenta do systemu Sony E i ukłon w stronę wymagających fotografów. Wprawdzie w ofercie firmy możemy znaleźć przeznaczony do bezlusterkowców Sony (tych z matrycą APS-C) model 18-200 mm f/3.5-6.3  Di III VC, to jednak 28-75 mm f/2.8 Di III RXD jest znacznie bardziej zaawansowaną propozycją i pełnoklatkową alternatywą „travel-zoomów“, a nawet standardowych reporterskich konstrukcji 24-70/2.8 (ze stajni Sony/Zeiss), której do tej pory brakowało w tym systemie.

Model 28-75 mm f/2.8 Di III RXD ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie wymagających fotografów i kompromisem pomiędzy jakością, ceną a kompaktową i wytrzymałą budową. Do tego „układ optyczny obiektywu jest dostosowany do aparatów o wysokiej rozdzielczości i sprawdzi się w każdych okolicznościach - poczynając od portretów, poprzez fotografię krajobrazu, a na fotografii ulicznej kończąc“ - obiecuje producent. Jednak czy to wystarczy, aby przekonać do siebie fotografów systemu Sony E?

Ta no pytanie postaramy się odpowiedzieć w tym teście. Jednak potencjalnych nabywców Tamrona 28-75 mm f/2.8 Di III RXD może zachęcić jego mocno konkurencyjna cena (około 3700 zł) - zwłaszcza, że zbliżone pod względem parametrów systemowe konstrukcje są znacznie droższe. Myślimy tu przede wszystkim o Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM, na którego musimy poświęcić aż 9500 zł. Z kolei ciemniejszy Sony Carl Zeiss Vario-Tessar T* FE 24-70 mm f/4 ZA OSS to wydatek około 4300 zł. Jest też „kitowy“ Sony FE 28-70 mm ze zmiennym światłem f/3.5-5.6 i optyczną stabilizacją OSS, który możemy dostać za 1100 zł, ale to zupełnie inna (niższa) półka sprzętu.

Zapraszamy więc do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium DxO oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Sony A7R III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)