Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - zdjęcia przykładowe

Optyka z najnowszymi rozwiązaniami, najwyższa jakość i plastyka obrazu, ultraszybki autofokus i odporna budowa - taki ma być najnowszy Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD. Czy rzeczywiście to jedna z najlepszych 35-tek na rynku? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.

Autor: Maciej Luśtyk

17 Wrzesień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Tamronie SP 35 mm f/1.4 Di USD po raz pierwszy usłyszeliśmy na początku tego roku. Wtedy producent, wraz z modelami 35-150 mm f/2.8-4 i 17-28 mm f/2.8 III, zapowiedział konstrukcję, która ma być „ucieleśnieniem całego dotychczasowego doświadczenia producenta w zakresie produkcji optyki“. W czerwcu poznaliśmy wreszcie model SP 35 mm f/1.4 Di USD, który pod każdym względem ma być wyjątkowym obiektywem.

Nowe szkło dostarczać ma bezkompromisowej rozdzielczości w całej rozpiętości kadru, niezależnie od wybranej przysłony. Zadba o to specjalnie opracowany układ optyczny, który składa się z 14 elementów rozmieszczonych w 10 grupach. Wśród nich znajdziemy 3 soczewki LD (Low Dispersion) i 3 wykonane ze szkła GM (Glass Molded Aspherical), które mają efektywnie eliminować występowanie aberracji chromatycznej. Mamy również cieszyć się znacznie lepszą jakością zdjęć podczas pracy w kontrastowym oświetleniu.

Wraz z nowym Tamronem otrzymujemy też najnowszej generacji powłoki BBAR-G2, które przewyższają wydajność oryginalnej powłoki BBAR (Broad-Band Anti-Reflection). W efekcie występowanie blików i flar ma być ograniczone do minimum. Obiektyw umożliwia także nakręcenie filtrów o średnicy 72 mm. Z kolei za plastykę obrazu ma odpowiadać 9-listkowa przysłona o nominalnym otworze f/1.4, co wspólnie z minimalnym ogniskowaniem 30 cm powinno zagwarantować ciekawe i plastyczne rozmycie nieostrości. Za szybkość i precyzję pracy odpowiedzialny jest z kolei ultradźwiękowy napęd AF (Ultrasonic Silent Drive).

Tyle teorii, a jak sprawa ma się w praktyce? Poniżej możecie zobaczyć pierwsze zdjęcie przykładowe, które wykonaliśmy obiektywem. Pierwsze wnioski są takie, że szkło jest naprawdę ostre już od nominalnego otworu przysłony, zarówno w środku, jak i na brzegach kadru, a także kontrastowe, ale aż do f/2.8 we znaki będzie dawać się winietowanie, a dodatkowo podczas pracy pod światło zauważymy dość mocne flary. Obiektywowi nieobca jest też aberracja chromatyczna, niemniej jednak i tak pod względem plastyki obiektyw prezentuje się świetnie. Więcej już niebawem w pełnym teście obiektywu, a tymczasem zobaczcie zdjęcia przykładowe.

Zdjęcia wykonaliśmy aparatem Canon EOS 5D Mark III, używając standardowego profilu obrazu, z wyłączonym systemem odszumiania i korekcji wad optycznych.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/640 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/640 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/4000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/3200 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/320 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/250 s, f/1.4, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/320 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1600 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1250 s, f/1.4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/1000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/320 s, f/1.4, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/1600 s, f/1.4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/160 s, f/1.4, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/1600 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/640 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/200 s, f/1.4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, f/1.4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/4000 s, f/1.4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/1250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/640 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/640 s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/640 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/200 s, f/1.4, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

Przysłony:

f/1.4

f/1.8

f/2

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/1.4

f/1.8

f/2

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)