Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
10
Ergonomia:
7
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
4
Funkcjonalność:
7
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

87%

Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2019
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Filmowanie

Fujifilm GFX 50S oferuje w pełni manualny tryb filmowy, do którego przechodzimy wybierając jedną z pozycji wyświetlanych po wciśnięciu przycisku Drive. Mimo że nie będzie to zapewne zbyt często używana funkcja aparatu, otrzymujemy pełną kontrolę nad ustawieniami czasu migawki, przysłony i czułości. W przypadku tej ostatniej najniższą dostępną wartością będzie jednak ISO 200. Pewnym ograniczeniem jest także fakt, że po wyzwoleniu rejestracji nie będziemy mogli swobodnie sterować czasem migawki i czułością ISO.

Za pomocą aparatu nagramy materiały wideo w maksymalnej jakości Full HD 1080p z prędkością 30 kl./s i przepływnością 36 Mb/s, w kodeku H.264. Oferowany obraz jest przyzwoitej jakości choć wydaje się nieco za bardzo wyostrzony. Dość przeciętnie wypada też pod względem efektu rolling shutter (przy bardziej dynamicznych ruchach aparatu będzie on widoczny się już przy 1/60 s), nawet mimo faktu pomijania linii pikseli podczas próbkowania obrazu z matrycy. Otrzymujemy jednak zarówno złącze mikrofonowe jak i wygodną pomoc w postaci peakingu ostrości. Różnicą między modelem GFX 50S jest brak złącza słuchawkowego, ale biorąc pod uwagę kwestię filmowania aparatem średnioformatowym wątpimy, by ktokolwiek go użył.

 

W trybie filmowym możemy skorzystać także ze wsparcia autofokusa w trybie ciągłym, jednak podobnie jak podczas fotografowania będzie on raczej bezużyteczny. Niestety w trybie pojedynczym nie możemy przeostrzać podczas rejestracji filmu, co boli tym bardziej, że dobrze sprawdziłby się tu ekran dotykowy.

Podsumowując, tryb filmowy w aparacie to raczej miły dodatek, który pozwoli nagrać krótkie przebitki wideo z sesji fotograficznej (np. w celu zaprezentowania w mediach społecznościowych) niż funkcja, która będzie wykorzystywana do tworzenia materiałów filmowych od podstaw. Dużo lepiej pod tym względem sprawdzi się bowiem większość filmujących aparatów pełnoklatkowych.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
27
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
35
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
44
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (21)
zamknij
Partner:
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2024
nie teraz
nie pokazuj tego więcej
Głosuj