Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
87%
Pierwszy pełnoklatkowy zoom ze światłem f/1.8 obiecuje wzorową optykę, szybki autofokus i bardzo dobrą kulturę pracy. Do tego jest całkiem przystępnie wyceniony. Czy jednak niewielki zakres i duże gabaryty nie przekreślają użyteczności tej konstrukcji? Sprawdzamy to w naszym teście.
Jak na najjaśniejszy zoom na rynku, obiektyw całkiem dobrze wypada także pod względem pracy pod światło, choć jest to jednak model, w przypadku którego radzilibyśmy używać osłony przeciwsłonecznej. Szkło ma bowiem tendencję do wyłapywania bocznego światła spoza kadru, co skutkuje dość widocznym spadkiem kontrastu. To efekt, który z pewnością w niektórych sytuacjach spodoba się filmujących, ale może niekiedy przeszkadzać w przypadku zdjęć. W dodatku efekty jak poniżej przytrafiają się nie tylko w przypadku mocnego światła punktowego, ale nawet w sytuacjach słońca przeświecającego przez liście drzew.
Zdjęcie z osłoną
Zdjęcie bez osłony
Zdjęcie z osłoną
Zdjęcie bez osłony
Analogicznie, obiektyw ma pewne tendencje do flarowania, które będzie pojawiać się w różnych sytuacjach fotografowania pod ostre słońce. Jednocześnie flary są tu naprawdę niewielkie, wyglądają przyjemnie i w większości przypadków nie będą wpływały negatywnie na charakter zdjęć lub nagrań wideo. W przypadku tej konstrukcji spodziewaliśmy się zobaczyć zdecydowanie większe problemy z praca pod światło, a tymczasem, poza wspomnianą kwestią światła bocznego obiektywowi trudno w tym temacie coś więcej zarzucić. Tym bardziej, że w przypadku standardowej pracy w kontrze obiektyw zachowuje dobrą kontrastowość, a po domknięciu oferuje reprodukcję punktów świetlnych w formie bardzo równych i ładnych 22-ramiennych gwiazdek.
45 mm, f/1.8
28 mm, f/5.6
28 mm, f/5.6
28 mm, f/11
28 mm, f/11
45 mm, f/11