Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
87%
Pierwszy pełnoklatkowy zoom ze światłem f/1.8 obiecuje wzorową optykę, szybki autofokus i bardzo dobrą kulturę pracy. Do tego jest całkiem przystępnie wyceniony. Czy jednak niewielki zakres i duże gabaryty nie przekreślają użyteczności tej konstrukcji? Sprawdzamy to w naszym teście.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej.
Jak na obiektyw zoom, Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART nieźle radzi sobie także w temacie dystorsji, która jest niewielka i której maksymalny rozmiar wynosi raptem 0,67% dla ogniskowej 28 mm (dystorsja wypukła) i -1,13% dla ogniskowej 45 mm (dystorsja wklęsła).
W praktyce, bardziej zauważalne zniekształcenia zauważymy w przypadku ogniskowej 45 mm w sytuacjach fotografowania geometrycznych kształtów, ale z ewentualnymi problemami doskonale poradzą sobie profile korekcji, które w obydwu przypadkach sprowadzą dystorsję do zera, oferując nam idealnie prosty obraz niezależnie od używanej ogniskowej.
28 mm, bez korekcji
28 mm, korekcja dystorsji włączona
45 mm, bez korekcji
45 mm, korekcja dystorsji włączona