Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
10
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9
Optyka:
8
Budowa:
10
Nasza ocena:

91%

Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie rywalizować z natywnym obiektywem Sony.

Autor: Maciej Luśtyk

7 Maj 2024
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Najnowsza Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART ma być perłą w koronie bezusterkowej oferty producenta a także pokazem rynkowej siły. Będąc głównym producentem szkieł do systemu L-Mount, Sigma nie chce być bowiem dłużej postrzegana jako twórca „zamienników”. Zamiast tego, chce udowodnić, że w przystępnej cenie można dostarczyć produkty topowe, nie odbiegające, a nawet wyprzedzające jakością konstrukcje głównych producentów.

Nowa Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART zamyka w sobie wszystkie najnowsze technologie producenta, które umożliwiły stworzenie konstrukcji względnie kompaktowej i lekkiej, a zarazem szybkiej i świetnej optycznie (a przynajmniej tak obiecują twórcy obiektywu).

Szkło wykorzystuje podwójny silnik liniowy, oferuje pierwszą w ofercie 13-listkową przysłonę, nowe cieńsze soczewki i układ optyczny, który doskonale tłumić ma większość aberracji. Podczas premiery, producent zapowiadał, że model 50 mm f/1.2 DG DN Art stanie się benchmarkiem segmentu obiektywów standardowych.

Czy jednak szkło jest w stanie równać się z rekordowym Sony FE 50 mm f/1.2 GM? Biorąc pod uwagę o połowę niższą cenę, byłaby to nie lada sztuka. Ale obiektywy Sigmy już nieraz nas zaskakiwały. Na kolejnych stronach sprawdzamy, jak obietnice producenta mają się do rzeczywistości.

Przeczytaj także:
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - lekka konstrukcja i wzorowa optyka w świetnej cenie

Sigma prezentuje drugi w swojej historii obiektyw ze światłem f/1.2. Dzięki lekkiej budowie, podwójnemu silnikowi liniowemu i zaawansowanej optyce, nowa stałka pretenduje do miana najdoskonalszego obiektywu standardowego na rynku. [Czytaj więcej]
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu

Sony zaprezentowało najjaśniejszy natywny obiektyw w swoim systemie, który dodatkowo oferować ma bezkonkurencyjną optykę. Sprawdzamy czy to rzeczywiście nowy święty graal w systemie Sony E. [Czytaj więcej]

Specyfikacja:

Nazwa Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART
Producent Sigma
Typ stałoogniskowy
Mocowanie L-mount
Sony E
Ogniskowa 50 mm
Maksymalna jasność 1.2
Maksymalna wartość przysłony 16
Liczba listków przysłony 13
Pierścień przysłony tak
Tryb bezstopniowy przysłony tak
Układ optyczny 17 soczewek / 12 grup (4 x ASP)
Wewnętrzne ogniskowanie tak
Pole widzenia 46,8°
Maksymalne powiększenie 1:6,2
Minimalna odległość ogniskowania 40 cm
Tryb makro nie
Średnica filtra 72 mm
Mocowanie filtra żelowego nie
Autofokus tak
Mechanizm autofokusa Podwójny silnik liniowy HLA
Stabilizacja nie
Obudowa metal
tworzywo sztuczne
Skala odległości nie
Przycisk funkcyjny tak
Uszczelnienia tak
Mocowanie statywowe nie
Osłona przeciwsłoneczna tak
Wymiary 81 x 108,8 mm
Waga 745 g
Cena w dniu premiery 6590 zł

Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)