Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Nowa stałka Tamrona ma być ukoronowaniem linii Superior Performance i pretendentem do miana najlepszego obiektywu 35 mm na rynku. Sprawdzamy jak naprawdę radzi sobie klejnot w koronie japońskiego producenta.
Nowe powłoki BBAR-G2 zapewnić miały doskonałe wyniki w przypadku pracy pod światło. Czy tak się stało? Prawdę mówiąc, aby napotkać psujące zdjęcie i trudne do usunięcia w postprodukcji bliki i flary trzeba się dobrze natrudzić, co może poświadczyć poniższy portret znudzonego dziecka, któremu przestało już chcieć się pozować do zdjęcia.
W większości wypadków kwestie te raczej nie będą więc spędzać nam snu z powiek, niemniej jednak pewnym problemem pozostają mało ciekawe, zielone “duszki” pojawiające się w środku kadru niezależnie od wielkości otworu przysłonę, które są najczęstszym mankamentem uwidaczniającym się w przypadku pracy ze światłem w kontrze. Warto natomiast wspomnieć, że problemy te występują w zasadzie wyłącznie gdy ostrość ustawiona jest blisko, a flary takie, jak w dole kadru na poniższym zdjęciu napotkaliśmy tylko raz. W dodatku, gdy założymy osłonę przeciwsłoneczną, wszystkie wspomniane problemy praktycznie przestaną nas dotyczyć.
Warto pochwalić też kontrastowość obiektywu podczas pracy pod słońce. Wyrazistość obrazu oczywiście nieco spada, ale nie na tyle byśmy nie byli w stanie łatwo poradzić sobie z tym na etapie edycji. W żadnym wypadku kolory nie stają się też wyprane.