Odblaski

Nowa stałka Tamrona ma być ukoronowaniem linii Superior Performance i pretendentem do miana najlepszego obiektywu 35 mm na rynku. Sprawdzamy jak naprawdę radzi sobie klejnot w koronie japońskiego producenta.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Październik 2019
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Odblaski

Nowe powłoki BBAR-G2 zapewnić miały doskonałe wyniki w przypadku pracy pod światło. Czy tak się stało? Prawdę mówiąc, aby napotkać psujące zdjęcie i trudne do usunięcia w postprodukcji bliki i flary trzeba się dobrze natrudzić, co może poświadczyć poniższy portret znudzonego dziecka, któremu przestało już chcieć się pozować do zdjęcia.

W większości wypadków kwestie te raczej nie będą więc spędzać nam snu z powiek, niemniej jednak pewnym problemem pozostają mało ciekawe, zielone “duszki” pojawiające się w środku kadru niezależnie od wielkości otworu przysłonę, które są najczęstszym mankamentem uwidaczniającym się w przypadku pracy ze światłem w kontrze. Warto natomiast wspomnieć, że problemy te występują w zasadzie wyłącznie gdy ostrość ustawiona jest blisko, a flary takie, jak w dole kadru na poniższym zdjęciu napotkaliśmy tylko raz. W dodatku, gdy założymy osłonę przeciwsłoneczną, wszystkie wspomniane problemy praktycznie przestaną nas dotyczyć.

Warto pochwalić też kontrastowość obiektywu podczas pracy pod słońce. Wyrazistość obrazu oczywiście nieco spada, ale nie na tyle byśmy nie byli w stanie łatwo poradzić sobie z tym na etapie edycji. W żadnym wypadku kolory nie stają się też wyprane.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
6
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)