Podsumowanie

Nowa stałka Tamrona ma być ukoronowaniem linii Superior Performance i pretendentem do miana najlepszego obiektywu 35 mm na rynku. Sprawdzamy jak naprawdę radzi sobie klejnot w koronie japońskiego producenta.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Październik 2019
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD to obiektyw, w którym można się zakochać. Ostry jak żyleta właściwie na całej powierzchni kadru, solidnie wykonany, z szybkim, skutecznym i użytecznym systemem AF, bardzo przyjemnym i plastycznym, a zarazem niepozbawionym charakteru rozmyciem nieostrości i przede wszystkim w świetnej cenie.

Prawdę mówiąc trudno tu znaleźć jakieś istotne wady. Na pewno zaliczyć należy do nich dość widoczną w niektórych sytuacjach aberrację chromatyczną, dużą winietę przy f/1.4, bliki ujawniające się niekiedy podczas pracy pod światło oraz spadek ostrości powyżej przysłony f/5.6, co może nie spodobać się osobom, które chciałyby wykorzystać obiektyw także w zdjęciach architektury czy krajobrazu. Do tego dość nierówna płaszczyzna ostrości.

Generalnie jednak Tamron kolejny raz udowadnia, że stworzenie bardzo dobrego obiektywu w przystępnej cenie nie jest problemem i że ceny obiektywów czołowych producentów w dużej mierze ustalane są na wyrost. Tym bardziej, że model SP 35 mm f/1.4 Di USD oferuje nieco lepsze wyniki nawet od analogicznej systemowej stałki Canona, nie mówiąc już o konstrukcjach Sigmy czy Samyanga, które przewyższa o kilka klas.

Obiektyw zdecydowanie warty polecenia i każdej wydanej na niego złotówki. Spokojnie może zastąpić w torbie fotografa natywne szkła producentów.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
5
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)