Rozdzielczość

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Rozdzielczość

Kolejnym ważnym punktem programu jest ostrość obiektywu. W przypadku modelu Sony FE 35 mm f/1.8 dobre rezultaty otrzymujemy już przy nominalnym otworze przysłony, a dalej jest tylko lepiej. Już w przypadku przysłony f/1.8 rozdzielczość w środku kadru oscyluje na poziomie 40 pl/mm, a przy f/2.8 wynosi już 59 pl/mm. Oczywiście na wykresach zobaczymy widoczną różnicę w ostrości na brzegach, ale podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych nie będzie ona zauważalna.

Maksimum swoich możliwości szkło osiąga przy przysłonie f/4, gdzie wartości dla środka i brzegów kadru wynoszą odpowiednio 61 i 35 pl/mm. Cieszy także fakt, że obiektyw prezentuje względnie wyrównaną charakterystykę - choć obserwujemy lekki rozstrzał między środkiem, a brzegami kadru, w całym zakresie przysłon różnica utrzymuje się na podobnym poziomie. Bardziej zauważalny spadek rozdzielczości zauważymy powyżej przysłony f/11, ale i tutaj wyniki są wyjątkowo zadowalające.

Na dobre rezultaty wpływ ma także fakt, że testy studyjne wykonywaliśmy 60-megapikselowym aparatem Sony A7R IV, ale nawet biorąc to pod uwagę ostrość dopiero przy f/22 zbliża się w żadnym wypadku do granicy akceptowalności.

Jednym słowem pod względem ostrości to obiektyw naprawdę udany, który powinien sprostać oczekiwaniom tak amatorów, jak i bardziej zaawansowanych fotografów.

Rozdzielczość w praktyce:

f/1.8

f/2

f/2.8

f/4

 

f/5.6 
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)