Podsumowanie

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Sony FE 35 mm f/1.8 to dokładnie taka konstrukcja, jak obiecywał producent. To obiektyw, który bardzo dobrze równoważy oferowane rezultaty ze swoją ceną i rozmiarami. Otrzymujemy więc dobre rezultaty pod względem ostrości, wyjątkowo sprawny silnik AF i przykuwające oko, plastyczne rozmycie, które docenią zarówno fotografowie, jak i filmujący. Obiektyw, jak na konstrukcję amatorską, bardzo dobrze wypada również pod względem dystorsji i bardzo przyjemnie radzi sobie z pracą  w kontrastowych warunkach oświetleniowych, utrzymując właściwy kontrast i oferują dobrą reprodukcję barw.

Kompaktowa, stosunkowo niedroga konstrukcja nie mogła być oczywiście pozbawiona wad. Przede wszystkim obserwujemy bardzo dużą aberrację chromatyczną, która będzie uwidaczniać się nawet podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych. Do tego dochodzi problem z winietą, która choć ma przyjemny charakter, to jest obecna w szerokim zakresie przysłon i niekiedy jednak będzie niepożądana.

Tak czy inaczej, Sony Fe 35 mm f/1.8 to z pewnością konstrukcja godna polecenia, która powinna spełnić oczekiwania wszystkich, zastanawiających się nad jej zakupem. Zwłaszcza że równie sprawnie jak w fotografowaniu, będzie radzić sobie podczas filmowania. Z pewnością jest to 35-tka, która powinna znaleźć się w torbie każdego zainteresowanego tą ogniskową posiadacza aparatów Sony i która zapewne jeszcze na długi czas zaspokoi naszą potrzebę inwestycji w doskonalszy obiektyw tego typu. No a poza tym jest naprawdę niewielka - dla wielu stanie się prawdopodobnie standardowym obiektywem, który spędzi na body najwięcej czasu z całego arsenału.

Jak już wspomnieliśmy na początku, część osób może mieć dylemat czy wybrać obiektyw Sony, czy może oferowaną w podobnej cenie, ale jaśniejszą Sigmę ART 35 mm f/1.4. Z jednej strony większa jasność nieco kusi, ale Sony wygrywa szybkością pracy i kompaktowością.

Plus image
plusy:
  • Wysoka rozdzielczość
  • Kompaktowa i lekka obudowa
  • Szybki silnik AF
  • Charakterne rozmycie
  • Uszczelnienia
  • Praca pod światło
  • Dobrze skorygowana dystorsja
Minus image
minusy:
  • Duża aberracja chromatyczna w całym zakresie przysłon
  • Dość mocna winieta aż do f/5.6
  • Zbyt mały opór pierścienia ostrości
Oceny szczegółowe
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Ocena ogólna

87%

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)