Akcesoria
Newell Dewi 50 - nowy miecz świetlny z odłączanymi wrotami
Ocellus to nowy system, który umożliwia stabilne śledzenie bez markerów i płynną integrację kamery w zastosowaniach zarówno filmowych, jak i i telewizyjnych.
Informacja prasowa:
Weybridge, 18 marca 2025 r. - Firma Sony wprowadza na rynek swój pierwszy system śledzenia ruchu kamer OCELLUS (ASR-CT1), zaprojektowany specjalnie z myślą o uproszczeniu i ułatwieniu zastosowań rzeczywistości rozszerzonej i produkcji wirtualnych w branży telewizyjnej i kinowej poprzez zapewnienie śledzenia kamery bez markerów za pomocą wielu czujników. OCELLUS jest niezależny od kamery i może być używany zarówno z kamerami filmowymi, jak i telewizyjnymi.
"Rosnący rynek produkcji wirtualnych i AR wymaga prostszych, bardziej wydajnych przepływów pracy. Metadane, takie jak pozycja kamery i wartości obiektywu, mają kluczowe znaczenie dla pre- i postprodukcji" - powiedział Sebastian Leske, Head of Business Development, Cinema Line. "Nasz nowy system śledzenia kamer dostarcza cennych danych w czasie rzeczywistym, zwiększając wydajność w oparciu o spostrzeżenia twórców treści na całym świecie".
System OCELLUS, doskonale nadający się do produkcji wirtualnych, takich jak In-Camera VFX i AR, przesyła dane o położeniu i orientacji kamery podczas filmowania. System składa się z modułu czujnika, modułu przetwarzania i trzech enkoderów obiektywu i może być używany z kamerami Sony Cinema Line, kamerami systemowymi i kamerami innych producentów.
Dzięki pięciu czujnikom obrazu i technologii Visual SLAM (Simultaneous Localization and Mapping) firmy Sony, system tworzy mapę referencyjną, umożliwiając stabilne śledzenie bez markerów zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz.
W przypadku korzystania z kamer Sony metadane dotyczące wartości ostrości, przysłony, zoomu z kamery i obiektywu można uzyskać za pośrednictwem wyjścia SDI kamery i przesyłać w czasie rzeczywistym do urządzeń zewnętrznych za pośrednictwem kabla Ethernet. Jeśli obiektyw nie obsługuje pozyskiwania metadanych za pośrednictwem kamery, można przymocować do kamery enkodery obiektywu w celu uzyskania tych metadanych. Uzyskane metadane można następnie wykorzystać do wirtualnej produkcji i AR. System obsługuje również rejestrowanie danych śledzenia, metadane kamery/obiektywu, timecode i nazwy pliku, które można wykorzystać w procesie postprodukcji.
Sony kontynuuje swoje niezachwiane wsparcie dla twórców w dziedzinie produkcji wirtualnej i AR, oferując narzędzia, począwszy od pozyskiwania po ekrany, takie jak Crystal LED VERONA, oraz rozwiązania oparte na oprogramowaniu, takie jak Virtual Production Toolset
System Ocellus trafi do sprzedaży jesienią 2025 roku. Póki co nie znamy też orientacyjnej ceny. Jego możliwości będzie można jednak przetestować już w kwietniu.
OCELLUS "ASR-CT1" będzie prezentowany na targach NAB (National Associations of Broadcasters) Show 2025 w Las Vegas, USA, od 6 kwietnia 2025 r. na stoisku Sony.
Więcej informacji można znaleźć na stronie pro.sony.