Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Odblaski

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

80%

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Nowa Sigma bardzo dobrze radzi sobie w przypadku pracy pod światło, zarówno jeśli chodzi o kontrastowość dostarczanego obrazka, jak i niepożądane bliki i flary. Aby uzyskać te drugie, trzeba naprawdę się napracować. Flary zauważymy właściwie jedynie w przypadku mocniejszego domknięcia przysłony i celowego niedoświetlenia ekspozycji, lub też w przypadku gdy obiekt znajdujący się na tle ostrego źródła światła fotografujemy z bardzo bliska. Obydwie te sytuacje raczej rzadko będą pojawiały się przy standardowych scenariuszach fotograficznych.

Bardzo dobre wrażenie robi też praktycznie niezauważalny spadek kontrastu w sytuacjach, gdy słońce czy inne ostre źródło światła świeci bezpośrednio w obiektyw. Raczej więc nie spotkamy się z sytuacjami, gdzie w celu zachowania kontrastu będziemy starali się "schować" za jakimś obiektem w kadrze.

Odblaski w praktyce:

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)