Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Abberacja chromatyczna

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

80%

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Obiektyw dość przeciętnie wypada pod względem aberracji chromatycznej, ale też nie można mówić o tragedii. Wada ta, choć mocniej widoczna jest w zasadzie jedynie na krawędziach kadru, to występuje w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Na szczęście w większości przypadków nie będzie widoczna gołym okiem podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych, ale w przypadku powiększeń konieczne będzie zniwelowanie jej na etapie postprodukcji, lub korzystanie z profili oferowanych przez aparat.

Aberracja chromatyczna nieco bardziej daje się we znaki przy dłuższym krańcu ogniskowych, gdzie zauważymy większe rozwarstwienie różnych długości światła, ale i tutaj raczej nie zdarzają się sytuację, by wada ta skutkowała "zafarbieniem" zdjęcia oglądanego w standardowych rozmiarach.

Aberracja chromatyczna w praktyce:

24 mm, f/2.8

24 mm, f/5.6

24 mm, f/11

70 mm, f/2.8

70 mm, f/5.6

70 mm, f/11
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)