Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Dystorsja

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

80%

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Największą, ale zarazem chyba najmniej istotną wadą obiektywu jest ogromna dystorsja, która w dodatku ma dość mało atrakcyjny, "pogięty" charakter, polegający na uwypukleniu samego środka kadru (w przypadku ogniskowej 24 mm) lub jego wklęśnięciu (przy ogniskowej 70 mm).

Z racji charakteru dystorsji, problem ten może być trudny do manualnego usunięcia na etapie edycji, ale czy powinniśmy sobie w ogóle tym zawracać głowę? Z dystorsją doskonale radzą sobie profile korekcji, dostępne do włączenia z poziomu aparatu Sony, lub na etapie postprodukcji, w programach takich jak Adobe Lightroom czy DxO Photo Lab. Większym problemem może okazać się praca w mniej popularnych programach, które profile sprzętu aktualizują rzadziej, lub też w ogóle ich nie posiadają. Biorąc jednak pod uwagę, że większość zawodowców, którzy z aparatem nie rozstają się prawie na chwile i tak korzysta z produktów Adobe, dystorsja nie będzie prawdopodobnie palącym problemem.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku aparatów Sony, profile nakładane są także w czasie rzeczywistym na podgląd obrazu, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że w wizjerze zobaczymy dokładnie taki sam kadr, jak na wyjściowym zdjęciu.

Dystorsja w praktyce:

24 mm, bez korekcji

24 mm, po korekcji w aparacie

70 mm, bez korekcji

70 mm, po korekcji w aparacie
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)