Dodaj ocenę

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony

Autor: Maciej Luśtyk

18 Listopad 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Przed tygodniem Sigma pokazała nowy reporterski zoom do systemu Sony E, który według zapowiedzi ma być najlepszym szkłem w swojej klasie. Okazuje się, że ma deklasować rywali także pod względem ceny.

Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to drugi po pokazanym w lipcu modelu 14-24 mm f/2.8 DG DN obiektyw z serii ART, zaprojektowany od podstaw pod kątem systemów bezlusterkowych.

Na układ optyczny nowego reporterskiego zoomu składa się 19 soczewek, ułożonych w 15 grupach. Otrzymujemy 6 elementów FLD (szkło o charakterystyce zbliżonej do fluorytu), 2 elementy ze szkła SLD oraz 3 soczewki asferyczne, które świetnie korygować mają wszelkie aberracje chromatyczne oraz komę.

Zestaw ten pozwoli nam na ostrzenie z minimalnej odległości raptem 18 cm (przy ogniskowej 24 mm, 38 cm przy ogniskowej 70 mm), co zapewni nam skalę odwzorowania 1:2.9, z kolei 11-listkowa przysłona zadba o to by punkty świetlne w nieostrościach miało wygląd koła nawet przy mocniejszym domknięciu, a rozmycie plastyczny i przyjemny dla oka charakter.

Jak przystało na profesjonalną konstrukcję, nowa Sigma została w całości uszczelniona przed kurzem i zachlapaniami, a dodatkowo oferuje metalowy tubus i „pancerny, mosiężny bagnet”. Komfort użytkowania zapewnią dodatkowo przełącznik blokady zoomu oraz przycisk funkcyjny na obudowie. Obiektyw ponadto kompatybilny jest w funkcją korekcji wad optycznych w aparatach.

Cena i dostępność

Wreszcie poznaliśmy i cenę obiektywu. Jeśli okaże się, że szkło będzie tak dobre, jak twierdzi Sigma, sprzedaż systemowych odpowiedników Sony zapewnie mocno spadnie. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART jest bowiem niemal o połowę tańsza (4990 zł) od modelu Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM (około 9100 zł).

Obiektyw pojawi się w sprzedaży w okolicach 16 grudnia 2019 roku.

Więcej informacji o obiektywach producenta znajdziecie pod adresem sigma-global.com.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)