Konstrukcja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

83%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

2. Konstrukcja


Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART to bez wątpienia profesjonalne szkło klasy premium, które jakością wykonania w żaden sposób nie odbiega od innych reprezentantów serii ART. Po pierwszym zetknięciu się z obiektywem zyskujemy pewność, że został zaprojektowany z myślą o wymagających użytkownikach, dla których solidność i precyzja są warunkami koniecznymi przy zakupie nowego szkła.

Sigma została wykonana głównie ze stopu metali. Dzięki temu, całość sprawia wrażenie sprzętu odpornego i wytrzymałego na różnego rodzaju uszkodzenia. Szkoda, że producent nie zdecydował się na wyposażenie tubusu w uszczelnienia, które jeszcze skuteczniej chroniłyby wnętrze przed wilgocią czy kurzem. Trzeba jednak zaznaczyć, że wszystkie elementy zostały odpowiednio dopasowane, tworząc spójną i zwartą konstrukcję, z której będziemy w stanie korzystać w nieco bardziej wymagających warunkach.

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Stylowy design oraz eleganckie i estetyczne wykończenia to już niejako cecha rozpoznawcza zaawansowanych szkieł z serii ART. Nie inaczej jest w przypadku testowanego obiektywu, który wyglądem nie odbiega od starszego rodzeństwa. Dzięki temu cała linia jest spójna stylistycznie i dobrze komponuje się z profesjonalnymi lustrzankami Nikona, czy Canona. Pochwalić należy także czarną, matową obudowę nowej Sigmy, która jest odporna na zabrudzenia. Dzięki temu, nawet podczas intensywnej pracy, obiektyw pzostanie czysty.
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Sigma posiada czytelną infografikę, charakterystyczne srebrne koło z literą "A" pośrodku oraz wyraźnie zaakcentowane pierścienie ostrości i zmiany ogniskowej. Zostały one wykonane z gumy, na którą naniesiono wyczuwalne tłoczenia. Pierścienie obracają się z wyczuwalnym oporem, co dobrze wpływa na jakość użytkowania - ręczne ostrzenie i zmiana ogniskowej są naprawdę wygodne i precyzyjne. Na tubusie znalazło się również miejsce na okienko wskazujące skalę hiperfokalną oraz przełącznik trybu ostrości AF/MF.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Serce obiektywu Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART stanowi układ optyczny obejmujący osiemnaście elementów rozmieszczonych w trzech grupach. W jego skład wchodzą soczewki wykonane ze szkła SLD i FLD oraz soczewki asferyczne. Dzięki temu – jak twierdzi producent - obraz będzie ostry zarówno w środku, jak i na brzegach kadru. Ponadto, obiektyw wyposażono w 9-listkową przysłonę, która w połączeniu z maksymalnym otworem f/2, pozwolić na uzyskanie okrągłego bokeh i miękkiego rozmycia dalszego planu. Z kolei rozmiar mocowania filtra wynosi 82 mm.

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART nie należy do małych i lekkich szkieł - mierzy 87.6 mm x 122.7 mm i waży 940 g. Pod względem rozmiaru można ją więc porównać do konstrukcji Canona i Nikona 24-70 mm f/2.8. W tym wypadku jednak wymiary Sigmy można uznać za atut. W połączeniu z pełnoklatkową lustrzanką tworzy dobrze wyważony duet, który wygodnie leży w dłoniach. Nie mamy poczucia, że zestaw (aparat i obiektyw) przeważa w którąś ze stron.
Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Wraz z obiektywem otrzymujemy także przedni i tylny dekielek, osłonę przeciwsłoneczną oraz stylowe etui. Przedni dekielek ma podwójne żłobienie na palce, jest ono jednak dosyć wąskie, przez co zakładania i zdejmowania dekielka nie można uznać za wygodne. Z kolei osłona przeciwsłoneczna jest dosyć spora, dzięki temu skutecznie zapobiega wpadaniu światła do obiektywu.




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)