Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
83%
Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?
Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują mapę winietowania dla najgorszych wartości.
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART ma dobrze skorygowaną winietę. Przy fotografowaniu na najszerzej otwartej przysłonie f/2 spadek jasności między centrum a brzegami kadru wyniesie 41-43% (około 0,80 EV) - niezależnie od długości ogniskowej. Pochwalić również trzeba charakterystykę winiety, która rozchodzi się bardzo płynnie na brzegach kadru. Wraz z przymykaniem przysłony winieta zmniejszy się do poziomu 22%, czyli około 0,35 EV.
]> */
]