Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
81%
Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.
Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART to najnowszy reprezentant znanej i cenionej przez wielu profesjonalistów serii Art. Obiektyw został oficjalnie zaprezentowany w połowie października 2015 roku i już od dnia premiery wzbudził ogromne zainteresowanie wśród zawodowców. Dlaczego? Ponieważ projektując ten model Sigma ustanowiła nowy rekord w segmencie jasnych ultraszerokokątnych obiektywów. Nowe szkło posiada ogniskową 20 mm i oferuje przy tym światło f/1.4. Jest to więc tym samym nie tylko najszersza pełnoklatkowa stałka w ofercie firmy, lecz także jedyna obecnie dostępna na rynku konstrukcja (do pełnoklatkowej lustrzanki), która oferuje taką kombinację ogniskowej i światłosiły. Ponadto, na pokładzie znajdziemy zaawansowany układ optyczny, w którym zastosowano między innymi aż siedem elementów o bardzo niskim współczynniku dyspersji. Dzięki temu obiektyw ma oferować wyjątkową ostrość na całej powierzchni planu fotograficznego, nawet przy szeroko otwartej przysłonie. Co więcej, z zapewnień producenta wynika, że nowa Sigma będzie wyznacznikiem rozdzielczości obrazu wśród jasnych stałoogniskowych obiektywów pełnoklatkowych i tym samym ma być świetnym wyborem do pracy z aparatami wyposażonymi w matryce o dużej rozdzielczości.
Kogo więc powinien zainteresować najnowszy przedstawiciel rodziny Art? Biorąc pod uwagę szeroką ogniskową, obiektyw może stać się wręcz wymarzoną propozycją dla fotografów przyrody i krajobrazu, a także miłośników astrofotografii. Nie możemy zapomnieć także o fotografach koncertowych, którzy również w swojej pracy korzystają z szerszej perspektywy. W stronę Sigmy mogą zerkać także fotografowie ślubni, którzy poszukują jasnego i ultraszerokokątnego szkła, dzięki któremu w kadrze zmieszczą nieco więcej informacji podczas tworzonego reportażu.
]