Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
83%
Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?
Dystorsje mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.
Na ogniskowej 24 mm mamy do czynienia z dystorsją beczkową na poziomie 0,83%. Z kolei po wybraniu ogniskowej 35 mm zaobserwujemy dystorsję poduszkową sięgającą -0,51%. W praktyce zniekształcenia obrazu nie powinny stanowić wielkiego problemu. Trzeba jednak zauważyć, że w niektórych przypadkach mogą być zauważalne na zdjęciach - w szczególności wtedy, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany na obu ogniskowych.
]> */
]