Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART – zdjęcia przykładowe

Do naszej redakcji trafił obiektyw Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Nowe szkło z serii ART pokrywa często używane przez profesjonalnych fotografów ogniskowe 24, 28 i 35 mm, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokus, który ma zapewnić szybką i stabilną pracę. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych.

Autor: Michał Chrzanowski

14 Wrzesień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty

Układ optyczny obiektywu Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART składa się z 18 elementów w 3 grupach, w tym z soczewek wykonanych ze szkła SLD i FLD, a także z soczewek asferycznych, dzięki czemu – jak twierdzi producent - obraz będzie ostry zarówno w środku jak i na brzegach kadru. Ponadto, obiektyw wyposażono w 9-listkową przysłonę, co pozwolić ma na uzyskanie okrągłego boheh. Szkło pozwala na ostrzenie z minimalnej odległości 28 cm, a w trybie macro osiąga skalę odwzorowania 1:4,4. Nowa Sigma posiada ultradźwiękowy silnik autofokusa HSM, który zapewniać ma cichą i szybką pracę systemu AF. Szkło wyposażono w gwint filtra o średnicy 82 mm, a jego waga to 940 g. Obiektyw jest już dostępny w polskiej dystrybucji w cenie około 4300 zł (mocowanie Sigma, Canon, Nikon).

Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny test obiektywu Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Canon EOS 5D Mark II, na standardowych ustawieniach. Przypięliśmy do niego szkło Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART, którego pełny test już wkrótce na naszych łamach.

Zdjęcia przykładowe

1/3200 s, f/2.0, ISO 100
1/320 s, f/5.6, ISO 100
1/250 s, f/8.0, ISO 100
1/800 s, f/2.5, ISO 100
1/500 s, f/2.0, ISO 100
1/200 s, f/2.0, ISO 100
1/8000 s, f/2.0, ISO 100
1/3200 s, f/2.0, ISO 100
1/400 s, f/4.0, ISO 100
1/250 s, f/2.5, ISO 100
1/2500 s, f/2.0, ISO 100
1/3200 s, f/2.0, ISO 100
1/5000 s, f/2.0, ISO 100
1/1600 s, f/2.0, ISO 100
1/1600 s, f/2.0, ISO 100
1/1600 s, f/2.0, ISO 100
1/1250 s, f/2.0, ISO 100
1/8000 s, f/2.0, ISO 100

Zakres przysłon

1/2000 s, f/2.0, ISO 100
1/1000 s, f/2.8, ISO 100
1/500 s, f/4.0, ISO 100
1/250 s, f/5.6, ISO 100
1/125 s, f/8.0, ISO 100
1/60 s, f/11.0, ISO 100
1/30 s, f/16.0, ISO 100
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły