Wydarzenia
Black Week w CEWE FOTOJOKER – skorzystaj z fantastycznych cen
88%
Najnowszy RF 35 mm f/1.4 VCM to wreszcie pierwsza profesjonalna reporterska stałka w systemie. Przy okazji jest też kolejnym obiektywem, który zoptymalizowany został również pod względem pracy wideo. Oto, jak nowe szkło radzi sobie w praktyce.
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO. Pomiar wykonywany jest dla pełnego zakresu przysłon. Poniższe wykresy przedstawiają rozłożenie poprzecznej aberracji chromatycznej w kadrze i jej wartości dla przysłon f/1.4, f/4 i f/16.
Jak wskazują powyższe wykresy, aberracja chromatyczna poprzeczna może uwidaczniać się na dość dużym obszarze kadru, zwłaszcza przy szeroko otwartej przysłonie, ale warto też zauważyć, że w tym wypadku jej rozmiar będzie najmniejszy i w większości pozostanie zapewne niezauważalna. W praktyce problem przesunięcia kolorów na kontrastowych krawędziach będzie można zauważyć gdzieniegdzie w dużym powiększeniu, ale będzie on mało widoczny i praktycznie niezauważalny w przypadku oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych. Bardziej może rzucić się w oczy aberracja chromatyczna wzdłużna, która ukazuje się w nieostrościach, ale i w tym wypadku nie będzie to rzecz, która będzie widocznie rzutować na odbiór zdjęcia.