Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
88%
Najnowszy RF 35 mm f/1.4 VCM to wreszcie pierwsza profesjonalna reporterska stałka w systemie. Przy okazji jest też kolejnym obiektywem, który zoptymalizowany został również pod względem pracy wideo. Oto, jak nowe szkło radzi sobie w praktyce.
W przypadku bardzo jasnych obiektywów zupełnie pozbycie problemu klarowania bywa niemożliwe, inżynierowie Canona zrobili jednak sporo, by znacznie go ograniczyć. Soczewki pokryte są powłokami ASC i Super Spectra, które poprawiać mają kontrast i ograniczać występowanie odbić światła. Jak jest w praktyce?
Praca pod ostre światło raczenie nie będzie przysparzać większych problemów. Kontrastowość zdjęć w trudnych sytuacjach pozostaje na bardzo dobrym poziomie, a choć w niektórych sytuacjach szkło będzie flarować, to nie będą to rozbłyski bardzo negatywnie wpływające na odbiór zdjęć. Flary są stosunkowo niewielkie i w większości neutralne kolorystycznie. Poza tym, problem ten możemy znacznie ograniczyć zakładając osłonę przeciwsłoneczna czy też lekko przekadrowując zdjęcie.
f/2.8
f/7.1
f/2.8