Praca pod światło

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
9
Funkcjonalność:
9
Optyka:
8
Budowa:
10
Marka:
Canon
Nasza ocena:

88%

Najnowszy RF 35 mm f/1.4 VCM to wreszcie pierwsza profesjonalna reporterska stałka w systemie. Przy okazji jest też kolejnym obiektywem, który zoptymalizowany został również pod względem pracy wideo. Oto, jak nowe szkło radzi sobie w praktyce.

Autor: Maciej Luśtyk

12 Sierpień 2024
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Praca pod światło

W przypadku bardzo jasnych obiektywów zupełnie pozbycie problemu klarowania bywa niemożliwe, inżynierowie Canona zrobili jednak sporo, by znacznie go ograniczyć. Soczewki pokryte są powłokami ASC i Super Spectra, które poprawiać mają kontrast i ograniczać występowanie odbić światła. Jak jest w praktyce?

Praca pod ostre światło raczenie nie będzie przysparzać większych problemów. Kontrastowość zdjęć w trudnych sytuacjach pozostaje na bardzo dobrym poziomie, a choć w niektórych sytuacjach szkło będzie flarować, to nie będą to rozbłyski bardzo negatywnie wpływające na odbiór zdjęć. Flary są stosunkowo niewielkie i w większości neutralne kolorystycznie. Poza tym, problem ten możemy znacznie ograniczyć zakładając osłonę przeciwsłoneczna czy też lekko przekadrowując zdjęcie.

f/2.8

f/7.1

f/2.8 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
19
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART - test obiektywu
Pierwszy pełnoklatkowy zoom ze światłem f/1.8 obiecuje wzorową optykę, szybki autofokus i bardzo dobrą kulturę pracy. Do tego jest całkiem przystępnie wyceniony. Czy jednak niewielki...
16
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)