Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
9
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Marka:
Canon
Nasza ocena:

Już w dwa tygodnie od premiery w nasze ręce trafił najnowszy Canon G5 X. Wyposażono go w 1-calową, 20,2-milionową matrycę, zoom o uniwersalnym zakresie 24-100 mm oraz bogate możliwości personalizacji. Przede wszystkim oferuje on jednak lepszą od swoich najbliższych konkurentów ergonomię. Zobaczcie, jak aparat sprawdził się w praktyce.

Autor: Maciej Luśtyk

30 Październik 2015
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

 

5. Filmowanie


Możliwości
Jak zwykle w przypadku aparatów Canon otrzymujemy w pełni manualny tryb filmowy, umożliwiający regulację czasu naświetlania, przysłony oraz czułości ISO nawet w trakcie rejestracji materiału. To ważne, bowiem kwestia swobody nad kontrolą trybu filmowego wciąż pozostawia wiele do życzenia w przypadku niektórych producentów. Swodobnie regulować możemy także balans bieli, brakuje nam tylko możliwości regulacji trybu pomiaru światła. Niestety w zestawieniu z kompaktowymi rozwiązaniami Sony i Panasonica, dosyć przeciętnie prezentują się możliwości rejestracji wideo.

Materiał filmowy nagramy w maksymalnej jakości Full HD 1080p z prędkością 60kl./s, wyłącznie w formacie MP4. Cieszymy się, że udostępniony został „filmowy” klatkaż 24 kl./s, niemniej jednak brak możliwości zapisu obrazu w jakości 4K staje się coraz bardziej widoczny i sprawia, że Canon nieco odstaje od pozostałych producentów. Brakuje nam też możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu, niemniej jednak w tym aparacie tryb filmowy należy traktować jako miły dodatek, który i tak oferuje wysoką funkcjonalność i umożliwi nagrywanie ciekawych materiałów.

Kliknij, aby pobrać film Full HD 1080p, 60kl./s

Autofokus
Autofokus w trybie filmowym, w dobrych warunkach oświetleniowych działa bardzo płynnie. Możemy uruchomić go w trybie automatycznym, ze śledzeniem obiektów, bądź trybie ręcznym, gdzie podczas rejestracji materiału punkt ostrości regulujemy dotykowo. To bardzo wygodne rozwiązanie. Dużo gorzej, podobnie jak w przypadku fotografowania, system AF wypadnie w słabym oświetleniu. Czasem potrzebować będzie nawet kilku-kilkunastu sekund na poprawne wyostrzenie danej sceny, co bywa irytujące. Problemem będą też kontrastowe sceny, w przypadku których autofokus czesto gubi ostrość.

Na ogromną pochwałę zasługuje 5-osiowa, hybrydowa stabilizacja podczas filmowania, która przy wprawnej ręce pozwoli uzyskać bardzo płynne ujęcia, a'la Steadycam. Oczywiście piszemy to z przymrużeniem oka, niemniej jednak system stabilizacji w trybie filmowym robi naprawdę bardzo dobre wrażenie.

Podsumowanie tej części:
+ Full HD 1080p 60 kl./s
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ dotykowe sterowanie ostrością

- brak 4K
- autofokus w trybie filmowym
- brak złącza mikrofonowego



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy OM-3 to flagowe funkcje OM-1 zamknięte w korpusie stylizowanym na analogowego Olympusa. To także nowe kreatywne tryby. Oto, jak spisuje się w praktyce.
38
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)