Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
9
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Marka:
Canon
Nasza ocena:

Już w dwa tygodnie od premiery w nasze ręce trafił najnowszy Canon G5 X. Wyposażono go w 1-calową, 20,2-milionową matrycę, zoom o uniwersalnym zakresie 24-100 mm oraz bogate możliwości personalizacji. Przede wszystkim oferuje on jednak lepszą od swoich najbliższych konkurentów ergonomię. Zobaczcie, jak aparat sprawdził się w praktyce.

Autor: Maciej Luśtyk

30 Październik 2015
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

 

5. Filmowanie


Możliwości
Jak zwykle w przypadku aparatów Canon otrzymujemy w pełni manualny tryb filmowy, umożliwiający regulację czasu naświetlania, przysłony oraz czułości ISO nawet w trakcie rejestracji materiału. To ważne, bowiem kwestia swobody nad kontrolą trybu filmowego wciąż pozostawia wiele do życzenia w przypadku niektórych producentów. Swodobnie regulować możemy także balans bieli, brakuje nam tylko możliwości regulacji trybu pomiaru światła. Niestety w zestawieniu z kompaktowymi rozwiązaniami Sony i Panasonica, dosyć przeciętnie prezentują się możliwości rejestracji wideo.

Materiał filmowy nagramy w maksymalnej jakości Full HD 1080p z prędkością 60kl./s, wyłącznie w formacie MP4. Cieszymy się, że udostępniony został „filmowy” klatkaż 24 kl./s, niemniej jednak brak możliwości zapisu obrazu w jakości 4K staje się coraz bardziej widoczny i sprawia, że Canon nieco odstaje od pozostałych producentów. Brakuje nam też możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu, niemniej jednak w tym aparacie tryb filmowy należy traktować jako miły dodatek, który i tak oferuje wysoką funkcjonalność i umożliwi nagrywanie ciekawych materiałów.

Kliknij, aby pobrać film Full HD 1080p, 60kl./s

Autofokus
Autofokus w trybie filmowym, w dobrych warunkach oświetleniowych działa bardzo płynnie. Możemy uruchomić go w trybie automatycznym, ze śledzeniem obiektów, bądź trybie ręcznym, gdzie podczas rejestracji materiału punkt ostrości regulujemy dotykowo. To bardzo wygodne rozwiązanie. Dużo gorzej, podobnie jak w przypadku fotografowania, system AF wypadnie w słabym oświetleniu. Czasem potrzebować będzie nawet kilku-kilkunastu sekund na poprawne wyostrzenie danej sceny, co bywa irytujące. Problemem będą też kontrastowe sceny, w przypadku których autofokus czesto gubi ostrość.

Na ogromną pochwałę zasługuje 5-osiowa, hybrydowa stabilizacja podczas filmowania, która przy wprawnej ręce pozwoli uzyskać bardzo płynne ujęcia, a'la Steadycam. Oczywiście piszemy to z przymrużeniem oka, niemniej jednak system stabilizacji w trybie filmowym robi naprawdę bardzo dobre wrażenie.

Podsumowanie tej części:
+ Full HD 1080p 60 kl./s
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ dotykowe sterowanie ostrością

- brak 4K
- autofokus w trybie filmowym
- brak złącza mikrofonowego



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Fujifilm GFX100RF - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy średnioformatowy kompakt ery cyfrowej otwiera zupełnie nowy segment na rynku fotografii. To jednak konstrukcja równie oryginalna, co kontrowersyjna. Czy w pogodni za wizją...
15
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Instax Wide EVO - test aparatu natychmiastowego
Najnowszy cyfrowy Instax Wide EVO to najbardziej zaawansowany z dotychczasowych aparatów natychmiastowych Fujifilm, ale też i najdroższy. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania i czy jest...
13
Sigma BF – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma BF – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Ten aparat ma nam zastąpić smartfon. Ma cieszyć oczy, zachęcać do fotografowania prostotą obsługi i zachwycać jakością zdjęć z pełnoklatkowej matrycy. Przynajmniej tak Sigmę BF widzi producent. A...
52
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)