Pentax K-50 - Podsumowanie testu

Pentax K-50 to uszczelniona lustrzanka skierowana do bardziej wymagających amatorów. Jak wiadomo nie od dziś lustrzanki Pentaksa to jedne z bardziej udanych aparatów na rynku. Czy tak jest w przypadku K-50? Zapraszamy na test.

Autor: Marcin Falana

6 Wrzesień 2013
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie testu
Pentax K-50 to jedna z lepszych propozycji wśród lustrzanek dedykowanych dla bardziej zaawansowanego amatora fotografii. Bez wątpienia lustrzanki wychodzą Pentaksowi najlepiej i nie inaczej jest z modelem K-50, który jest już poważniejszą propozycją niż amatorski K-30.


Pentax K-50 to bardzo dobrze wykonany korpus, który wyróżnia się w swojej klasie uszczelnieniami. Aparat jest dobrze złożony, a przyciski i tarcze działają z odpowiednim oporem. Ergonomia K-50 stoi na bardzo wysokim poziomie. Bez problemu dostajemy się do najważniejszych funkcji z poziomu korpusu albo menu podręcznego. K-50 daje też łatwy dostęp do punktów AF. Gdy dodamy do tego wygodny uchwyt i klasyczną tarczę trybów ekspozycji pozostaje tylko zająć się fotografowaniem.

Funkcje fotograficzne są na wysokim poziomie. Nie możemy narzekać na szybkość działania, autofokus czy zdjęcia seryjne na poziomie 6 kl/s. Także pomiar światła i automatyczny balans bieli nie pozwalają na siebie narzekać. Jedynie w świetle żarowym K-50 daje zbyt wyraźną żółtą dominantę. Stabilizowana matryca pozwala wydłużyć ekspozycję o 2EV.

Do jakości zdjęć też nie mamy większych zastrzeżeń. Szum jest na akceptowalnym poziomie do ISO 1600. Podobnie wygląda sytuacja z reprodukcją szczegółów. K-50 nie ma też problemów z właściwą reprodukcją kolorów.

Pentax K-50 to udana konstrukcja, którą warto wziąć pod uwagę wybierając amatorską lustrzankę w umiarkowanej cenie. Pentax wypada bardzo dobrze na tle bezpośredniej konkurencji, a jednym z najgroźniejszych konkurentów K-50 jest jego młodszy brat - K-30.

+ jakość wykonania
+ uszczelnienia
+ menu podręczne
+ wygodny uchwyt
+ ergonomia
+ 16,2-megapikselowa stabilizowana matryca CMOS
+ 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 000 punktów
+ możliwość zasilania bateriami AA (opcjonalny koszyczek)
+ szybkość działania
+ pomiar światła
+ zdjęcia seryjne
+ celny autofokus
+ duża liczba trybów ekspozycji
+ rozbudowany tryb filmowy
+ stabilizacja matrycy o wydajności 2 EV
+ niski poziom szumu do ISO 800
+ reprodukcja szczegółów do ISO 1600
+ reprodukcja kolorów
+ nieduże odstępstwa od deklarowanych czułości ISO
+ niski poziom szumu do ISO 1600 (RAW)
+ zakres dynamiczny do ISO 1600 (RAW)
+ zakres tonalny (RAW)

- automatyczny balans bieli w świetle żarowym
- głośny napęd autofokusa w obiektywie kitowym
- zbyt mocna sprężynka zwalniająca kartę pamięci
- brak złącza HDMI

Pentax K-50 otrzymał w swojej klasie 76%

 

 

Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)