Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
9
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

89%

Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!

Autor: Michał Chrzanowski

21 Czerwiec 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Producent położył duży nacisk na szybkość i precyzję autofokusa. Nie powinno to dziwić ponieważ w przypadku portretowych szkieł AF powinien być wyjątkowo precyzyjny i szybki. Za ostrzenie w tym modelu odpowiada udoskonalony silnik ultradźwiękowy HSM. Poza tym zastosowany napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, co oznacza, że możemy manualnie doostrzyć plan fotograficzny bez konieczności przełączania się w tryb MF. Do tego otrzymujemy także systemu wewnętrznego ogniskowania, który także ma przełożyć się na poprawę wydajności.

Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART może pochwalić się szybkim (jak na tę klasę sprzętu) autofokusem. Przeostrzanie z planu dalekiego na bliski zajęło dokładnie 0.55 sekundy. Natomiast stałka na ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie potrzebowała 0.26 sekundy, co jest dobrym wynikiem. Poza szybkością Sigma odznacza się także dobrą precyzją i celnością AF, co jest niezmierne ważne w przypadku obiektywu portretowego. Dla porównania Nikon AF-S Nikkor 105 mm f/1.4E ED to ostrzenie z czasami odpowiednio 0.7 i 0.3 sekundy.

Oczywiście nieco słabiej wypada ustawianie ostrości w trudnych warunkach. Podczas fotografowania słabo doświetlonych scen Sigma potrzebowała około 1 sekundy. Jednak obiektywy przy tym mocno trudził się z poprawnym wyostrzeniem. Martwić może za to sposób działania AF w pracy pod słońce. Wielokrotnie obserwowaliśmy wzmożone poszukiwanie ostrości, ale często w takich sytuacjach portretówka po prostu dawała za wygraną i trzeba było przekomponować ujęcie i ponownie ustawiać punk AF.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły