Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
81%
Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.
Z reguły podczas fotografowania obiektywami ultraszerokokątnymi musimy brać pod uwagę dosyć spore zniekształcenia obrazu - zwłaszcza na brzegach planu fotograficznego. Jednak - co nas bardzo zaskoczyło - dla nowej “dwudziestki” Sigmy nie stanowią one najmniejszego problemu. Wprawdzie w warunkach laboratoryjnych udało nam się zaobserwować dystorsję beczkową (wyniosła 0.56%), niemniej jednak w praktyce nie będzie ona miała żadnego wpływu na ostateczny odbiór wykonywanych zdjęć. Będzie wręcz niezauważalna dla ludzkiego oka. Brawo Sigma!
Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla ogniskowej 20 mm.
]> */
]