Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Grudzień 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Automatyczna ostrość w nowej Sigmie jest ustawiana za pomocą ultradźwiękowego silnika HSM (Hyper Sonic Motor), który gwarantuje bardzo cichą i precyzyjna pracę. Co również istotne, silnik pozwala także na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF. Ponadto, obiektyw posiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Z kolei za sprawą minimalnej odległości ogniskowania wynoszącej 27 cm oraz maksymalnego otworu przysłony f/1.4 uzyskamy plastyczne rozmycie dalszego planu i przyjemne bokeh. Tak więc szkło może być także swobodnie wykorzystywane w fotografii obiektów z bliska.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

W praktyce przeostrzenie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi 0.3 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Oczywiście nieznacznie słabsze rezultaty (rzędu 0.5-0.8 sekundy) są osiągane w momencie fotografowania w gorszych warunkach oświetleniowych (niemalże półmrok), lecz jest to już bardziej kwestia aparatu, niż wydajności silnika AF w obiektywie. Podsumowując, po zamocowaniu nowej Sigmy do Canona EOS 5D Mark III otrzymaliśmy wydajny tandem, który zapewnia szybki i płynnie działający autofokus.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)