Panasonic Lumix DMC-GX8 - Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8
Marka:
Panasonic
Nasza ocena:

Nowa odsłona serii GX to jeszcze bardziej zaawansowana konstrukcja, która charakteryzuje się przeprojektowaną ergonomią, matrycą Mikro Cztery Trzecie o większej rozdzielczości, trybem seryjnym 8 kl./s, szybkim systemem AF, obrotowym ekranem dotykowym i jasnym wizjerem elektronicznym. Sprawdźcie jak ten ciekawy aparat wypadł w naszym teście!

Autor: Maciej Luśtyk

28 Sierpień 2015
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 



Obsługa
Do trybu filmowego przechodzimy poprzez przełączenie pokrętła PASM na pozycję oznaczoną ikoną kamery, lub poprzez wciśnięcie przycisku Rec na górnym panelu aparatu. GX8 umożliwia nam rejestrację materiału w maksymalnej rozdzielczości 4K z prędkością 30 kl./s, z dużą przepływnością 100 Mb/s. W tym wypadku będziemy ograniczeni jednak do formatu MP4. Jeśli zdecydujemy się na filmowanie w jakości Full HD 1080p, otrzymamy możliwość zapisu z użyciem zaawansowanego kodeka AVCHD Progressive, z prędkością 60 kl./s i przepływnością 28 Mb./s.

Aparat umożliwia pełną manualną kontrolę nad trybem filmowym, a ustawienia parametrów ekspozycji możemy regulować także podczas rejestracji materiału, dzięki czemu aparatu można będzie używać nawet do bardziej zawodowych produkcji wideo. Niestety przy dłuższej pracy matryca aparatu zaczyna się mocno nagrzewać, co raczej uniemożliwia kilkugodzinną pracę na planie.

Warto wspomnieć też o możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu, opcji redukcji migotania podczas filmowania w świetle jarzeniowym, możliwości wyświetlenia zebry i peakingu ostrzenia, wypuszczenia sygnału przez HDMI, funkcji eliminacji szumu wiatru czy skorzystania z cyfrowego telekonwertera, który powiększa obraz bez straty jakości. Do tego wszystkiego podczas filmowania możemy korzystać z filtrów artystycznych, ustawień profili obrazów, a także sterować dynamiką, co pozwoli na uzyskanie możliwie „surowego” materiału, który da nam dużo większe pole do popisu na etapie postprodukcji. Wśród bogatych funkcji trybu filmowego do pełni szczęścia brakuje nam tylko możliwości podłączenia słuchawek monitorujących oraz funkcji nagrywania filmów w zwolnionym tempie. Miejmy nadzieję, że wszystko to pojawi się wraz z modelem GX9.

Autofokus w trybie filmowym oferuje wyniki porównywalne do tych uzyskiwanych podczas fotografowania. Na uwagę zasługuje tryb śledzenia obiektów, który podczas filmowania będzie dużym ułatwieniem, a który sprawuje się nad wyraz dobrze i nie ma problemu ze śledzeniem nawet podczas bardziej dynamicznych ruchów aparatu i w słabym oświetleniu.

Filmowanie to mocny punkt aparatu. Pod tym względem Panasonic GX8 oferuje największe możliwości wśród bezlusterkowej konkurencji z systemu Mikro Cztery Trzecie, a zawstydza także niektóre bardziej zaawansowane lustrzanki. Producent od zawsze przykładał dużą wagę do możliwości filmowych produkowanych urządzeń i tak też jest tym razem. Aparatu z powodzeniem będzie można używać nawet w bardziej profesjonalnych produkcjach, trzeba mieć jednak na uwadze dość szybko nagrzewającą się matrycę.


Kliknij, aby pobrać film 4K

Podsumowanie tej części:
+ filmy 4K
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ zebra
+ focus peaking
+ możliwość wypuszczenia materiału przez HDMI
+ redukcja migotania
+ telekonwerter cyfrowy
+ możliwość sterowania dynamiką w trybie filmowym

- brak wyjścia słuchawkowego
- brak możliwości nagrywania filmów w zwolnionym tempie
- szybko nagrzewająca się matryca podczas filmowania

]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (11)