Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 – test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Mitakon
Nasza ocena:

70%

Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 to bardzo jasny i w pełni manualny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów wyposażonych w pełną klatkę. Nowa propozycja chińskiego producenta aspiruje do segmentu profesjonalnego, sprawdźmy więc, czy sprosta oczekiwaniom zawodowców!

Autor: Michał Chrzanowski

27 Sierpień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

1. Wstęp


Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 został oficjalnie zaprezentowany na początku drugiego kwartału 2015 roku. Nowy model stanowi rozszerzenie linii zaawansowanych manualnych szkieł przeznaczonych dla wymagających użytkowników. Co więcej, konstruktorzy nadali mu przydomek „The Dream”, ponieważ ma zapewniać doskonałe efekty oraz plastykę obrazu.

Mitakon posiada stałą ogniskową 85 mm oraz światłosiłę f/1.2 i jest dedykowany do pełnoklatkowych aparatów. Jeżeli do tego wszystkiego dodamy jedenastolistkową przysłonę, dzięki której zdaniem producenta uzyskamy bardzo okrągłe bokeh i plastyczne rozmycia przy małej głębi ostrości, otrzymamy wręcz wymarzoną konstrukcję do fotografii portretowej. Ponadto, obudowa została wykonana z metalu i dodatkowo uszczelniona, dzięki czemu wnętrze powinno być chronione przed wilgocią i kurzem.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Do tej pory bardzo jasną osiemdziesiątką piątką o jasności f/1.2 mogli cieszyć się jedynie użytkownicy systemu Canon. Ta sytuacja uległa zmianie za sprawą nowego Mitakona. Szkło jest już dostępne na polskim rynku z mocowaniem Nikon F, Sony E oraz Canon EF w cenie około 3999 zł. Jeszcze w tym roku mają pojawić się wersje dla Sony A i Pentax K.

Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy wyniki testów laboratoryjnych oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy z aparatem Nikon D750.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)