Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 – test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Mitakon
Nasza ocena:

70%

Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 to bardzo jasny i w pełni manualny obiektyw portretowy przeznaczony do aparatów wyposażonych w pełną klatkę. Nowa propozycja chińskiego producenta aspiruje do segmentu profesjonalnego, sprawdźmy więc, czy sprosta oczekiwaniom zawodowców!

Autor: Michał Chrzanowski

27 Sierpień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

1. Wstęp


Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 został oficjalnie zaprezentowany na początku drugiego kwartału 2015 roku. Nowy model stanowi rozszerzenie linii zaawansowanych manualnych szkieł przeznaczonych dla wymagających użytkowników. Co więcej, konstruktorzy nadali mu przydomek „The Dream”, ponieważ ma zapewniać doskonałe efekty oraz plastykę obrazu.

Mitakon posiada stałą ogniskową 85 mm oraz światłosiłę f/1.2 i jest dedykowany do pełnoklatkowych aparatów. Jeżeli do tego wszystkiego dodamy jedenastolistkową przysłonę, dzięki której zdaniem producenta uzyskamy bardzo okrągłe bokeh i plastyczne rozmycia przy małej głębi ostrości, otrzymamy wręcz wymarzoną konstrukcję do fotografii portretowej. Ponadto, obudowa została wykonana z metalu i dodatkowo uszczelniona, dzięki czemu wnętrze powinno być chronione przed wilgocią i kurzem.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Do tej pory bardzo jasną osiemdziesiątką piątką o jasności f/1.2 mogli cieszyć się jedynie użytkownicy systemu Canon. Ta sytuacja uległa zmianie za sprawą nowego Mitakona. Szkło jest już dostępne na polskim rynku z mocowaniem Nikon F, Sony E oraz Canon EF w cenie około 3999 zł. Jeszcze w tym roku mają pojawić się wersje dla Sony A i Pentax K.

Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy wyniki testów laboratoryjnych oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy z aparatem Nikon D750.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)