Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

80%

Dziś sprawdzamy, czy nowy M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO to najlepszy obiektyw portretowy, jaki możemy znaleźć w systemie Mikro Cztery Trzecie.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Listopad 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Najnowsza portretówka Olympusa to szkło niemal idealne. Niemal, bo do perfekcji zabrakło naprawdę niewiele. Martwić mogą jedynie słabo korygowana aberracja chromatyczna oraz duże bliki i flary, które występują w momencie fotografowania w wymagających warunkach oświetleniowych. Poza tym, układ optyczny modelu M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO po prostu zachwyca.

Wrażenie robi przede wszystkim wysoka i wyrównana rozdzielczość obrazu, która bez trudu przekracza akceptowalną granicę w centrum i na brzegach kadru - już od maksymalnego otworu przysłony. Nie możemy zapomnieć także o ponadprzeciętnej plastyce zdjęć, wysokim kontraście, odpowiednim przenoszeniu barw oraz o minimalnej winiecie i wręcz znikomej dystorsji.

Również autofokus jest mocnym punktem nowego M.Zuiko. Portretowa stałka potrzebuje zaledwie ułamka sekundy, aby poprawnie wyostrzyć kadr. Do tego zaawansowany mechanizm MSC jest cichy i wyjątkowo precyzyjny - także w trudniejszych warunkach. Dobre wrażenie potęguje także precyzyjne wykonanie oraz minimalistyczny wygląd metalowego i uszczelnionego tubusu, co jest już niejako cechą charakterystyczną konstrukcji z rodziny M.Zuiko PRO.

Olympus wykonał rzecz niebywałą. Zaprojektował bowiem obiektyw, który imponuje zarówno pod względem jakości i plastyki obrazu, jak również wykonania i stosunkowo niewielkich gabarytów. Nie mamy żadnych wątpliwości - M.Zuiko Digital ED 45 mm f/1.2 PRO to wszechstronna portretówka, która w rękach zaawansowanego fotografa pokażę pełnię swoich możliwości.

Plusy

  • bardzo dobre wykonanie
  • uszczelniony tubus
  • precyzyjny i błyskawiczny autofokus
  • świetna plastyka obrazu
  • wysoka rozdzielczość w centrum i na brzegach kadru
  • miękkie rozmycia nieostrości
  • znikoma dystorsja
  • dobrze korygowana winieta

Minusy

  • większe wymiary niż u konkurencji w systemie M4/3
  • wyraźnie zauważalna aberracja chromatyczna
  • ogromne bliki i flary
  • ubogi zestaw handlowy
  • stosunkowo wysoka cena
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

80%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)