Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

81%

Tamron nie ukrywa, że najnowszy SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 to nie tylko konstrukcja, która w każdym aspekcie przewyższa poprzednika, lecz także obiektyw, który mocno może namieszać w segmencie reporterskich zoomów. Sprawdźmy, czy tak jest w rzeczywistości.

Autor: Michał Chrzanowski

27 Październik 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Autofokus to dziedzina, w której mają brylować reporterskie zoomy. Nie bez kozery są one nazywane „wołami roboczymi“ - mają więc być niezawodne, również podczas pracy w najbardziej ekstremalnych i wymagających sytuacjach. Automatyka ostrzenia ma być pewna, precyzyjna i przede wszystkim szybka - nawet w półmroku.

Pomóc w tym ma najnowsza technologia, dzięki której Tamron będzie nie tylko szybszy i precyzyjniejszy od poprzednika, lecz także będzie konkurował z systemowymi konstrukcjami. Ma mieć na to wpływ najnowszy podwójny procesor MPU, który odpowiedzialny jest za cały system sterowania - włącznie z pierścieniowym silnikiem ultradźwiękowym Ultrasonic Silent Drive (USD).

Nie można zapomnieć także o nowych algorytmach, które mają zapewnić szybkość oraz precyzję ostrzenia w każdych warunkach, a także o systemie wewnętrznego ogniskowania, którego zadaniem jest przesuwanie soczewek skupiających (środkowych i tylnych) oraz unieruchomienie większych elementów umieszczonych z przodu obiektywu. Takie rozwiązanie niesie ze sobą dwie korzyści: po pierwsze zyskujemy na czasie podczas przeostrzania, po drugie otrzymujemy możliwość nakręcenia na tubus różnego rodzaju filtrów o średnicy 82 mm.

Poza tym napęd AF nie ma klasycznych połączeń mechanicznych. Otrzymujemy więc możliwość ręcznego doostrzenia kadru bez konieczności przełączania obiektywu w tryb MF. Warto także wspomnieć o minimalnej odległości ostrzenia, która wynosi  38 cm, co pozwala na uzyskanie maksymalnego współczynnika powiększenia 1:5.

Jak w takim razie te wszystkie rozwiązania mają się do automatyki ostrzenia? Śmiało możemy powiedzieć, że wymagający fotograf będzie więcej niż zadowolony. Przeostrzenie z planu dalekiego na bliski zajmuje około 0,3 sekundy. Jest to więc bardzo dobry wynik - porównywalny z konkurentami w tej klasie sprzętu. Natomiast ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa około zaledwie 0,1-0,2 sekundy, a są to czasy zanotowane dla pełnego zakresu ogniskowania.

Warto również odnotować bardzo cichą pracę silnika Ultrasonic Silent Drive (USD), a także wyjątkową precyzję oraz powtarzalność AF. W testowanym egzemplarzu back lub front focus (ustawienie ostrości przed lub za punktem, w którym powinna być ona ustawiona) w ogóle nie występował, dzięki czemu nie musieliśmy wprowadzać korekty autofokusa - czy to za pomocą regulacji dostępnej w zaawansowanych lustrzankach, czy też stacji Tap-in Console. Co więcej, w czasie fotografowania w trudniejszych warunkach oświetleniowych nie uświadczyliśmy także charakterystycznego poszukiwania ostrości. Tak więc systemowi autofokusa można spokojnie zawierzyć.

ogniskowa 24 mm

ogniskowa 70 mm

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)