Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

81%

Tamron nie ukrywa, że najnowszy SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 to nie tylko konstrukcja, która w każdym aspekcie przewyższa poprzednika, lecz także obiektyw, który mocno może namieszać w segmencie reporterskich zoomów. Sprawdźmy, czy tak jest w rzeczywistości.

Autor: Michał Chrzanowski

27 Październik 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Podsumowanie

Duże brawa dla Tamrona! Firma ze swojej stajni wypuściła prawdziwego czarnego konia, który może namieszać w segmencie reporterskich zoomów - zwłaszcza, że jego stosunek jakości do ceny jest rewelacyjny. Nie dość, że obiektyw jest sporo tańszy od konkurencyjnych odpowiedników, to jeszcze w niektórych aspektach ich wyprzedza.

Na pewno nie możemy narzekać na jakość obrazu. Rozdzielczość stoi na odpowiednim poziomie. Do tego jest bardzo wyrównana, dzięki czemu rozbieżności pomiędzy centrum a brzegami są prawie niezauważalne. Pochwalić musimy także świetną pracę pod ostre światło, odpowiednie przenoszenie kolorów, wysoki kontrast zdjęć oraz skutecznie korygowaną aberrację chromatyczną. Tak naprawdę układ optyczny moglibyśmy spokojnie uznać za perfekcyjny, gdyby nie spore zniekształcenia obrazu i zauważalna winieta - zwłaszcza na ogniskowej 24 mm. Niemniej jednak - w pewnym stopniu - rekompensować to może system stabilizacji, który okazał się rewelacją tego modelu. Bo przecież ostre zdjęcia z ręki na 70 mm i 1/8 sekundy, to wynik godny podziwu!

Fotografowie mogą być spokojni również o autofokus. Ultradźwiękowy silnik, podwójny procesor MPU i najnowsze algorytmy sprawiają, że obiektyw ostrzy szybko i pewnie, a czasy i skuteczność AF są porównywalne z konkurencyjnymi odpowiednikami. Na dodatek to wszystko zamknięto w metalowym tubusie, który w segmencie reporterskich zoomów jest jednym z bardziej kompaktowych i lekkich. Oczywiście został on dokładnie uszczelniony (w aż sześciu miejscach), dzięki czemu praca w ekstremalnych warunkach nie stanowi dla niego żadnego problemu.

Powiemy tylko tyle - Tamron tym modelem pokazał, że można zaprojektować obiektyw, który spełni najważniejsze oczekiwania zawodowców, a przy tym nie wyśle ich portfela na restrykcyjną dietę.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego i metalowego tubusu
  • kompaktowy wymiar (na tle konkurencji)
  • wydajny i cichy autofokus
  • wyjątkowo skuteczny system stabilizacji
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • odpowiednio korygowana aberracja chromatyczna
  • bardzo dobra praca w warunkach kontrastowego oświetlenia

Minusy

  • ostrość na brzegach mogłaby być wyższa (przysłona f/2.8)
  • zauważalne zniekształcenia obrazu na każdej z ogniskowych
  • spora winieta (zwłaszcza na 24 mm i f/2.8)
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

81%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)