Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

Autor: Michał Chrzanowski

25 Sierpień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie

Sigma już niejednokrotnie udowadniała, że potrafi zaprojektować konstrukcje optyczne, które spełniają wszelkie oczekiwania zawodowców. Świetnym przykładem jest zaawansowana linia Art, którą w większości tworzą bardzo dobrze ocenianie stałki. Jednak segment reporterskich zoomów to jeszcze wyższy poziom precyzji. Od obiektywów oczekuje się niekwestionowanych osiągów oraz przede wszystkim pancernego wykonania. Na szczęście właśnie z tego typu cechami mamy do czynienia w przypadku najnowszej Sigmy.

Modelem 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART producent zbliżył się do konstrukcyjnej perfekcji - co do tego nie mamy najmniejszych wątpliwości. Otrzymujemy metal, szkło i tworzywa sztuczne z najwyższej półki. Na dodatek całość została uszczelniona przed niekorzystnymi warunkami, co spodoba się najbardziej wymagającym użytkownikom pracującym w terenie. Ci również docenią szybki i precyzyjny autofokus, który wyszedł zwycięsko z niejednej próby.

Pochwalić musimy także samą optykę, ale tu do ideału brakuje już trochę więcej. Rozdzielczość - choć nie imponująca - jest bardzo wyrównana, dzięki czemu rozbieżności pomiędzy centrum a brzegami są prawie niezauważalne. Oznacza to, że podobną jakość obrazu otrzymujemy w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Nie można także narzekać na kontrast, przenoszenie barw oraz ogólną plastykę zdjęć. Kombinacja ogniskowej 70 mm i przysłony f/2.8 ładnie rozmywa nieostrości i zapewnia przyjemne bokeh.

W kwestii wad układu optycznego obyło się bez większych wpadek. Choć aberracja chromatyczna, dystorsja, winietowanie, czy praca pod ostre światło nie są rewelacyjnie korygowane, to jednak otrzymane w naszym laboratorium wyniki nie odbiegają od norm, jakie możemy zaobserwować w segmencie reporterskich zoomów. Na koniec podsumowania pozostawiliśmy system stabilizacji obrazu, który w praktyce sprawdził się fenomenalnie. Bo przecież możliwość wykonywania nieporuszonych zdjęć na ogniskowej 70 mm z czasem naświetlania 1/15 sekundy to nic innego, jak osiągi godne pozazdroszczenia.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • cichy, precyzyjny i szybki autofokus
  • wydajny system stabilizacji obrazu
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • odpowiednio korygowana winieta
  • dobra praca w trudnych warunkach  oświetleniowych

Minusy

  • ogólna rozdzielczość obrazu mogłaby być większa (rozmycia brzegów kadru)
  • słabiej korygowana aberracja chromatyczna (głownie rogi i brzegi kadru)
  • widoczna dystorsja na ogniskowej 24 mm
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

81%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)