Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2,8 PRO - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

76%

Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2,8 PRO to konstrukcja, która poszerza linię profesjonalnych obiektywów z serii PRO przeznaczonych do aparatów z matrycą Mikro Cztery Trzecie. Jednak czy sprosta ona wyśrubowanym wymaganiom zaawansowanych fotografów, poszukujących jasnego ultraszerokokątnego zooma? Sprawdźcie, jak nowe szkło Olympusa wypadło w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

1 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

1. Wstęp


Aparaty bezlusterkowe stają się coraz bardziej zaawansowanymi konstrukcjami. Oferują szereg innowacyjnych funkcji, które znacznie ułatwiają fotografowanie. Jednak, aby końcowy efekt w postaci zdjęcia stał na jak najwyższym poziomie, z pomocą muszą przyjść także wysokiej klasy szkła posiadające ponadprzeciętną optykę.

Standardowy zoom Olympus M.ZUIKO DIGITAL 12-40mm f/2.8 i teleobiektyw Olympus M.Zuiko Digital 40-150mm f/2.8 PRO to znane i cenione przez zaawansowanych fotografów konstrukcje M43, które dostarczają bardzo dobrą jakość obrazu. Jednak do tej pory w ofercie firmy brakowało jasnego szerokiego kąta - nie wliczając oczywiście efektowego obiektywu Olympus M.Zuiko Digital ED 8 mm Fisheye 1:1.8 PRO. Sytuacja uległa zmianie w połowie 2015 roku, gdy producent zaprezentował model M.Zuiko 7-14 mm f/2,8 PRO. Stanowi on więc dopełnienie zaawansowanej serii obiektywów zmiennoogniskowych. Co więcej, teraz rodzina PRO nie tylko pokrywa imponujący zakres ogniskowych od 7 mm do 150 mm (14-300 mm w systemie małoobrazkowym), lecz także zapewnia stałe światło f/2.8. Jednak czy najnowsza propozycja Olympusa dorówna swojemu rodzeństwu i okaże się wymarzonym szerokim kątem dla zaawansowanych fotografów?

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Obiektyw Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2,8 PRO jest już dostępny w polskiej sprzedaży za około 5300 zł. Jest to dosyć spora kwota jak na szkło dedykowane do systemu Mikro Cztery Trzecie, ale w tej cenie otrzymamy ultraszerokokątny zoom o ekwiwalencie ogniskowych 14-28 mm ze stałym światłem f/2.8 i metalową uszczelnianą obudową odporną na kurz i zachlapania.

Nie jest to jednak jedyne szkło, które pokrywa podobny zakres ogniskowych. Ciekawą opcją może okazać się nieco ciemniejszy Panasonic Lumix G Vario 7-14 mm f/4 ASPH (około 4500 zł) lub dysponujący nieco węższym polem widzenia oraz zmienną światłosiłą Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 9-18mm f/4-5.6 (około 2800 zł). Natomiast miłośnicy stałek również będą mieli kilka opcji do wyboru. Swoją uwagę powinni skierować w stronę: Olympusa M.Zuiko Digital ED 12mm f/2.0 (około 3700 zł), Panasonika Leica DG Summilux 15mm f/1,7 ASFER (około 2300 zł) oraz najtańszego w tym zestawieniu Panasonika LUMIX G 14mm f/2,5 ASPH (około 1200 zł).

Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy wyniki osiągnięte w laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Olympus OM-D E-M1. Z kolei zdjęcia plenerowe wykonaliśmy modelem Olympus OM-D E-M5 II.






]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)