Dystorsja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

76%

Olympus M.Zuiko 7-14 mm f/2,8 PRO to konstrukcja, która poszerza linię profesjonalnych obiektywów z serii PRO przeznaczonych do aparatów z matrycą Mikro Cztery Trzecie. Jednak czy sprosta ona wyśrubowanym wymaganiom zaawansowanych fotografów, poszukujących jasnego ultraszerokokątnego zooma? Sprawdźcie, jak nowe szkło Olympusa wypadło w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

1 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

7. Dystorsja


Dystorsje mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.

Ultraszerokokątne obiektywy charakteryzują się wyraźną dystorsją. Ta reguła dotyczy także nowego Olympusa. Podczas fotografowania na ogniskowej 7 mm odnotowaliśmy dystorsję beczkową na poziomie aż 2.72%. Taki wynik tylko potwierdza to, co zauważyliśmy podczas wykonywania zdjęć w plenerze. W praktyce zniekształcenia obrazu są widoczne zwłaszcza, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Sytuacja ulega diametralnej zmianie w momencie wybrania ogniskowej 14 mm. Dystorsja ulega znacznemu zmniejszeniu do zaledwie 0.26%. Taka wartość oznacza, że zniekształcenia obrazu nie będą zauważalne na zdjęciach.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)








]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)