Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
78%
Zaawansowana konstrukcja optyczna, uszczelniona obudowa, odwzorowanie obrazu w skali 1:1 oraz stabilizacja obrazu - to tylko kilka cech obiektywu Sony FE 90 mm F2,8 MACRO G OSS. Sprawdźcie, jak nowe szkło Sony wypadło w naszym redakcyjnym teście.
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.
Sony FE 90 mm F2,8 MACRO G OSS ma dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną niemal w całym zakresie przysłon. Jedynym wyjątkiem jest najszerzej otwarta przysłona f/2,8. Podczas fotografowania z jej użyciem odnotowaliśmy aberrację sięgającą 1,07 piksela, która wystąpiła niemalże w całej rozpiętości kadru. Wyniki powyżej jednego piksela mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) aberracja chromatyczna może być zauważalna w momencie przybliżania kadru. Jednak przymknięcie przysłony skutkuje znacznym zmniejszeniem aberracji. Już na f/5,6 odnotujemy jej spadek do wartości 0,44 piksela, co jest bardzo dobrym wynikiem. Podobny stan utrzyma się aż do przysłony f/22. Za takie osiągi należy więc pochwalić producenta, gdyż aberracja chromatyczna (z wyjątkiem f/2,8) jest znikoma.
]> */
]