Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sony
Nasza ocena:

78%

Zaawansowana konstrukcja optyczna, uszczelniona obudowa, odwzorowanie obrazu w skali 1:1 oraz stabilizacja obrazu - to tylko kilka cech obiektywu Sony FE 90 mm F2,8 MACRO G OSS. Sprawdźcie, jak nowe szkło Sony wypadło w naszym redakcyjnym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

30 Lipiec 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

7. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Sony FE 90 mm F2,8 MACRO G OSS ma dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną niemal w całym zakresie przysłon. Jedynym wyjątkiem jest najszerzej otwarta przysłona f/2,8. Podczas fotografowania z jej użyciem odnotowaliśmy aberrację sięgającą 1,07 piksela, która wystąpiła niemalże w całej rozpiętości kadru. Wyniki powyżej jednego piksela mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) aberracja chromatyczna może być zauważalna w momencie przybliżania kadru. Jednak przymknięcie przysłony skutkuje znacznym zmniejszeniem aberracji. Już na f/5,6 odnotujemy jej spadek do wartości 0,44 piksela, co jest bardzo dobrym wynikiem. Podobny stan utrzyma się aż do przysłony f/22. Za takie osiągi należy więc pochwalić producenta, gdyż aberracja chromatyczna (z wyjątkiem f/2,8) jest znikoma.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)