Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
7
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Marka:
Canon
Nasza ocena:

78%

EOS M6 to następca konsumenckiego modelu M3, który ze względu na dobry stosunek jakości do ceny cieszył się dużą popularnością wśród fotoamatorów. Co oferuje nowy model i jak wypada na tle konkurencji? Przekonajmy się!

Autor: Maciej Luśtyk

9 Czerwiec 2017
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Filmowanie

Canon EOS M6 oddaje w nasze ręce w pełni manualny tryb filmowy, który pozwoli na swobodną regulację parametrów czasu migawki, przysłony i czułości także już po wyzwoleniu rejestracji wideo. W przypadku trybu manualnego otrzymamy także możliwość skorzystania z funkcji Auto ISO, niestety podobnie jak w przypadku testowanego przez nas ostatnio modelu 77D, aparat nie pozwala na filmowanie w trybie priorytetu migawki lub przysłony. Musimy wybierać: albo pełna automatyka, albo konieczność ręcznej regulacji wszystkich parametrów.

Nie zachwycają też opcje zapisu. Materiały wideo możemy rejestrować w maksymalnej rozdzielczości Full HD 1080p z prędkością 60 kl./s i przepływnością 35 Mb/s, w standardzie H.264 i formacie MPEG4. O rozdzielczości 4K, płaskich profilach kolorystycznych Log, możliwości wypuszczenia nieskompresowanego materiału przez HDMI czy wyborze formy kompresji możemy niestety pomarzyć. Część tych funkcji w modelach konkurencji jest już standardem.

 

Mimo to pochwalić trzeba dobrze działającą funkcję peakingu ostrości, której na próżno szukać w lustrzankach producenta, możliwość podłączenia mikrofonu i dotykowe sterowanie autofokusem podczas rejestracji materiału. System Dual Pixel AF sprawdza się naprawdę doskonale i będzie umożliwiał nie tylko płynne i skuteczne przoestrzanie bez konieczności dotykania obiektywu, ale także świetnie sprawdzi się podczas rejestracji wszelkiej maści vlogów czy wywiadów - system wykrywania twarzy spisuje się naprawdę wzorowo. Szkoda jedynie, że nie możemy regulować płynności z jaką dokonywane są przeostrzenia.

 

Warto też podkreślić, że mimo ewidentnych braków, tryb filmowy aparatu jest wygodny i przystępny, a wspomnianej na początku możliwości regulacji wszystkich parametrów ekspozycji już po wyzwoleniu rejestracji nadal nie oferuje wiele innych aparatów. W świadomych rękach aparat pozwoli więc na kreatywne eksperymentowanie, świetnie nada się także do vlogowania, ale trudno jednak oczekiwać, by zainteresowali się nim bardziej zaawansowani twórcy wideo.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)