Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Pierwszy od półtora roku nowy bezlusterkowiec APS-C producenta wnosi wiele nowości i pokazuje, że wraz z debiutem pełnoklatkowego systemu R producent bynajmniej nie położył krzyżyka na rodzinie EOS M. Wręcz przeciwnie. To bowiem jeden z najciekawszych aparatów producenta od kilku lat.
Gdy latem zeszłego roku na rynku debiutował pełnoklatkowy EOS R, wiele osób przewidywało, że wieści to koniec rozwijanego już od 7 lat, opartego o matryce w formacie APS-C systemu EOS M. Wygląda jednak na to, że producent nie widzi problemu w jednoczesnym wspieraniu aż 4 różnych systemów i pokazuje aparat, który jest zdecydowanie najciekawszym modelem, jaki do tej pory ujrzał światło dzienne w tej linii.
Względem wypuszczonego na rynek przed dwoma laty modelu M6, nowy Canon EOS M6 Mark II oferuje usprawnienia niemal w każdym aspekcie działania. Przede wszystkim otrzymujemy zupełnie nową, 32,5-megapikselową matrycę APS-C, wspieraną procesorem DIGIC 8, która pozwoli nam na fotografowanie w zakresie czułości ISO 100-25600 z dość zawrotną prędkością 14 kl./s, z pełnym wsparciem śledzącego systemu AF. Wiemy, że niektóre modele konkurencji oferują więcej (np. Fujifilm X-T30), ale to i tak doskonały wynik.
Ponadto po raz pierwszy w systemie EOS M mamy do czynienia z pełnoprawną, w żaden sposób nie ograniczoną, bezgłośną migawką elektroniczną (do 1/16 000 s) i systemem wykrywania oka, który działa zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania, z pełnym wsparciem układu śledzenia.
Na pokładzie znalazł się także najnowszy, zaczerpnięty z systemu R system Dual Pixel AF, który pokrywa 88% kadru w poziomie i 100% kadru w pionie, jest czuły do -5 EV i oferuje aż 5481 wybieralnych punktów AF (143 dostępne punkty w przypadku śledzącego AF i systemu wykrywania twarzy). Do tego funkcja bracketingu ostrości oraz ciekawy, nowy tryb RAW Burst, w którym aparat będzie w stanie zapisać, krótkie serie z prędkością 30 kl./s i eksportować poszczególne klatki do formatu RAW. Bliżej przyglądamy mu się w pierwszych wrażeniach z użytkowania aparatu.
Mamy też usprawniony tryb filmowy 4K, który pozwoli na rejestrację filmów z prędkością 30 kl./s bez cropa, choć to akurat dzięki temu, że aparat korzysta przy tym z pomijania linii pikseli. Jeśli jednak zależy nam na jak najwyższej jakości nagrań, możemy także uruchomić tryb crop (1,21 x), w którym próbkowany będzie cały fragment matrycy. Na dokładkę możliwość rejestracji filmów Full HD z prędkością aż 120 kl./s, złącze mikrofonowe, płynny AF podcZas filmowania i obracany ekran dotykowy odchylany o 180 stopni w górę.
Nie można zapomnieć także o zmianach w budowie. Korpus aparatu jest nieco większy, z lepiej zaakcentowanym gripem i nowym przełącznikiem AF/MF z tyłu aparatu. Do tego zamieniono standardowe pokrętło korekcji ekspozycji na pokrętło wielofunkcyjne, co sprawić ma, że obsługa aparatu będzie szybsza i przyjemniejsza.
EOS M6 Mark II wyposażony został w moduły Wi-Fi i Bluetooth, które pozwolą mu na komunikację z aparatem i zdalne sterowanie oraz podgląd zdjęć nawet w przypadku gdy aparat jest wyłączony. Do tego body M6 II pozwala teraz na ładowanie przez złącze USB. Niestety nadal nie zostało uszczelnione, ani wzmocnione. Warto nadmienić też, że dla chętnych producent przewidział opcjonalny wizjer elektroniczny, niestety jest to ten sam średniej jakości moduł, co w przypadku poprzednika.
Canon EOS M6 Mark II trafi do sprzedaży we wrześniu w cenie 4129 zł za samo body i 5329 zł za zestaw z obiektywem kitowym 15-45 mm i wspomnianym wcześniej wizjerem elektronicznym.
Więcej informacji znajdziecie pod adresem canon.pl.
Nazwa | Canon EOS M6 Mark II |
Producent | Canon |
Typ aparatu | bezlusterkowiec |
Matryca | APS-C CMOS (Canon - 22,4 x 15 mm) |
Efektywna rozdzielczość | 32,5 Mp |
Matryca | APS-C |
Czułość | ISO 100 ISO 200 ISO 400 ISO 800 ISO 1600 ISO 3200 ISO 6400 ISO 12800 ISO 25600 ISO 51200 (rozszerzona) |
Procesor | DIGIC 8 |
Rozdzielczość maksymalna | 6960 x 4640 pikseli |
Formaty obrazu | 3:2 4:3 16:9 1:1 |
Formaty zapisu | RAW JPEG RAW + JPEG |
Mocowanie obiektywu | Canon EF-M |
Synchronizacja z lampą | 1/250 s |
Tryby ekspozycji | auto P, A, S, M scenerie tryby użytkownika tryb filmowy |
Karta pamięci | SD/SDHC/SDXC |
Kompensacja ekspozycji | +/- 3 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Migawka | 1/4000 - 30 s migawka elektroniczna 1/16000 - 60 s |
Blokada ekspozycji | półpozycja spustu migawki przycisk AEL |
Bracketing ekspozycji | 3 kadry +/- 1/2 lub 1/3 EV |
Zdjęcia seryjne | 14 kl/s |
Pomiar światła | matrycowy centralnie-ważony punktowy uśredniony |
Samowyzwalacz | Tak |
Pomiar ostrości | Dual Pixel AF, detekcja fazy na matrycy, 5481 punktów, czułość do -5 EV |
Tryb pracy AF | pojedynczy AF ciągły AF śledzący AF wykrywanie twarzy wykrywanie oka |
Blokada ostrości | półpozycja spustu migawki przycisk AF-Lock |
Wizjer | tak, zewnętrzny 2 359 000 punktów |
Ekran LCD | 3-calowy odchylany dotykowy 1 040 000 punktów |
Rejestracja filmów | Full HD 60 kl/s 4K 30 kl/s Full HD 120 kl./s |
Złącza | microHDMI gniazdo mikrofonu micro USB 2.0 Wi-Fi |
Pilot | możliwość sterowania przez Wi-Fi |
GPS | Nie |
Zasilanie | akumulator litowo-jonowy LP-E17 |
Wydajność zasilania | 305 zdjęć (wg CIPA) |
Obudowa | plastikowa |
Wymiary | 120 x 70 x 49 mm |
Waga | 408 g |
Stopka akcesoriów | tak |
Gwint statywu | Tak |
{$in-article-newsletter}