Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8
Marka:
Sony
Nasza ocena:

Zaprezentowany 2 lata temu aparat Sony RX10 przez wielu uważany był za jeden z najlepszych zaawansowanych superzoomów na rynku. Jego następca oferuje nową, 20-megapikselową matrycę Exmor RS, usprawniony wizjer optyczny, możliwość nagrywania filmów w jakości 4K i funkcje bezprzewodowe. Zobaczcie jak poradził sobie w naszym teście.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Październik 2015
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 

5. Filmowanie


Obsługa
Aparat Sony RX10 II oferuje w pełni manualny tryb filmowy, pozwalający na swobodną regulację wszystkich parametrów ekspozycji. Warto wspomnieć, że obiektyw został wyposażony w przełącznik pozwalający na bezskokową regulację pokrętła przysłony, co jeszcze bardziej uatrakcyjnia filmowanie. Materiał możemy nagrywać w maksymalnej rozdzielczości 4K (3,840 x 2,160 pikseli) z prędkością 30 kl./s i przepływnością 100 MB/s w kodeku XAVC S. Pozwoli to na uzyskanie świetnej jakości obrazu. Filmy możemy rejestrować także w kodeku AVCHD, w jakości Full HD 1080p, z przepływnością 28 Mb/s. Warto też nadmienić, że korzystając z kodeka XAVC S, w jakości Full HD 1080p jesteśmy w stanie nagrać filmy z prędkością 120 kl./s i przepływnościa 100 Mb/s, co w postprodukcji pozwoli na uzyskanie wysokiej jakości materiału w zwolnionym tempie. To chyba najlepsze wyniki oferowane obecnie przez aparaty tej klasy na rynku

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Dla fanów filmów w slow-motion oddany został także specjalny tryb HFR, w którym w jakości Full HD będziemy w stanie nagrać filmy w superzwolnionym tempie, z prędkością 1000 kl.s. Jedyną wadą jest fakt, że w tym trybie maksymalna długość materiału wideo wynosi od 2 do 4 sekund. Nie ma więc mowy o wykonywaniu długich sekwencji, niemniej jednak, w połączeniu z długimi ogniskowymi jesteśmy w stanie uzyskać w ten sposób ciekawie wyglądający obrazek, do tej pory zarezerwowany wyłącznie dla urządzeń z dużo wyższej półki.

Do tego wszystkiego dochodzi możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu, monitorowania sygnału audio przez słuchawki, wyświetlenia zebry i wypuszczenia nieskompresowanego materiału 4K przez złącze microHDMI. Gdyby tego było mało, tryb filmowy oferuje zaawansowane funkcje sterowania charakterystyką obrazu w menu Picture Profile, w tym kontrolę na dynamiką obrazu, co da nam szerokie pole do popisu na etapie postprodukcji. Otrzymujemy więc praktycznie doskonały aparat do filmowania, w dodatku z obiektywem pokrywającym bardzo funkcjonalny zakres ogniskowych i stałym światłem f/2.8.

Autofokus
Jedynym mankamentem trybu filmowego jest autofokus, który działa wyłącznie w trybie ciągłym i miewa niekiedy problemy ze złapaniem ostrości, szczególnie podczas korzystania z długich ogniskowych. Na szczęście ostrzyć możemy ręcznie, przy pomocy pierścienia na obiektywie, co sprawdza się dobrze, choć ruch potrzebny na przeostrzenie z planu bliskiego na daleki jest nieco za długi. Niemniej jednak w większości przypadków będziemy w stanie uzyskać wymierne efekty.

Kliknij, aby pobrać film w jakości 4K
Kliknij, aby pobrać film w jakości Full HD 1080p 120kl./s
Kliknij, aby pobrać film w zwolnionym tempie 250 kl./s
Kliknij, aby pobrać film w zwolnionym tempie 500 kl./s
Kliknij, aby pobrać film w zwolnionym tempie 1000 kl./s

Podsumowanie tej części:
+ 4K, 30kl./s, 100 Mb/s
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ filmy w zwolnionym tempie do 1000 kl./s
+ możliwość podłączenia mikrofonu
+ złącze słuchawkowe
+ zebra
+ focus peaking
+ możliwość sterowania dynamiką obrazu w trybie filmowym

- maksymalna długość wideo w trybie HFR
- autofokus w trybie filmowym

]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy OM-3 to flagowe funkcje OM-1 zamknięte w korpusie stylizowanym na analogowego Olympusa. To także nowe kreatywne tryby. Oto, jak spisuje się w praktyce.
38
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)