Jakość zdjęć

FinePix REAL 3D W3 to druga wersja aparatu dedykowanego do fotografii stereoskopowej. Poza "trójwymiarowymi" zdjęciami do dyspozycji mamy też filmy 3D oraz zdjęcia 2D wykorzystujące dwa obiektywy jednocześnie.

Autor: Marcin Falana

15 Kwiecień 2011
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Jakość zdjęć 3D

Fujifilm W3 jest dedykowany do fotografii stereoskopowej i musimy przyznać, że wśród aparatów, które dają nam do dyspozycji 3D, daje najgłębszy efekt trójwymiarowości. Jest to zasługą zastosowania dwóch obiektywów, które są od siebie oddalone na odległość zbliżoną do ludzkich oczu. Podczas oglądania zdjęć na telewizorze wyposażonym w funkcje 3D byliśmy mile zaskoczeni głębią jaką oferuje W3. Oczywiście do wykonania udanego zdjęcia 3D przydaje się trochę wprawy i odpowiednia gra planów, jednak gdy opanujemy podstawy efekty są zadziwiające. Nasze zdjęcia spokojnie możemy prezentować na 42-calowym telewizorze, czyli w formacie spotykanym w galeriach. Ponieważ nie mamy możliwości zaprezentowania zdjęć 3D umożliwiamy ich ściągnięcie oraz możliwość obejrzenia na stronie start3d.com.

Jakość zdjęć 2D

Szum

Pod względem szumu W3 radzi sobie najlepiej na najniższych czułościach do ISO 200. ISO 400 nieznacznie od niego odbiega ma jednak przyjemną fakturę cyfrowego ziarna. Na ISO 800 zjawisko to się pogłębia. Na najwyższej czułości ISO 1600 pojawiają się wyraźne przebarwienia. Ogólnie W3 możemy porównać do standardowego kompaktu z matrycą 1/2,3 cala.

ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600

Reprodukcja szczegółów

O ile zdjęcia 3D składające się z dwóch 10-megapikselowych plików JPEG nadają się do prezentacji na dużych telewizorach to zdjęcia 2D nie oferują zbyt dużej liczby szczegółów. Oczywiście na najniższych czułościach jest najlepiej, jednak przy takiej szczegółowości jaką oferuje W3 straty związane ze wzrostem czułości są nieduże. Właściwie do ISO 400 tracimy ich niewiele.

ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600

Reprodukcja kolorów

FinePix W3 nie ma problemów z poprawnym odwzorowaniem kolorów. Prezentują się one naturalnie i nie przekraczają granicy przykrego nasycenia. Składowe RGB podstawowych kolorów są odpowiednio zbalansowane. Nawet czerwień, która ma wysoką składową RED prezentuje się naturalnie. Nie można tez mieć zastrzeżeń do kolorystyki skóry.

Podsumowanie

Jeżeli pod uwagę bierzemy zdjęcia 3D to Fujifilm FinePix REAL 3D W3 jest unikalną propozycją. Wśród aparatów, które oferują 3D, W3 zdecydowanie bryluje dając największą głębię efektu. Zdjęcia MPO złożone z dwóch 10-megapiselowych JPEG-ów robią bardzo dobre wrażenie nawet na 42-calowym telewizorze. Sprawa wygląda gorzej ze zdjęciami 2D. W tym formacie W3 daje nam do dyspozycji osiągi znane z przeciętnych kompaktów. Na plus możemy zaliczyć reprodukcję kolorów i strukturę cyfrowego szumu, która prezentuje się miło dla oka nawet na ISO 1600. O reprodukcji szczegółów trudno powiedzieć coś pozytywnego.

+ zdjęcia 3D

+ reprodukcja kolorów

+ struktura cyfrowego szumu

- reprodukcja szczegółów, zdjęcia 2D

Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły