Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
96%
Ofertę systemu Sony E wzbogacił ostatnio najszerszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/2.8. Czy dostarczana jakość uzasadnia niebotyczną cenę? Sprawdziliśmy to w naszym teście.
Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje mapę winietowania dla przysłon f/2.8, f/4 i f/5.6
Piętą achillesową modelu Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN Art była zauważalna winieta, która dotyczyła praktycznie całego zakresu przysłon i ogniskowych i w skrajnych przypadkach wpływała na kolorystykę brzegów kadru. Czy inżynierom Sony, mimo większego zakresu ogniskowych udało się lepiej odrobić tę lekcję?
f/2.8
f/4
f/5.6
f/2.8
f/4
f/5.6
Wygląda na to, że tak. Winietowanie będzie widoczne gołym okiem w zasadzie wyłącznie przy ogniskowej 12 mm i zakresie przysłon f/2.8-f/4, choć i przy f/4 problem ten będzie już właściwie marginalny. W przypadku ogniskowej 24 mm winieta też oczywiście występuję, ale jej rzeczywisty wpływ na odbiór zdjęcia będzie niezauważalny.