Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
96%
Ofertę systemu Sony E wzbogacił ostatnio najszerszy na świecie pełnoklatkowy zoom ze światłem f/2.8. Czy dostarczana jakość uzasadnia niebotyczną cenę? Sprawdziliśmy to w naszym teście.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
Obiektyw Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM doskonale radzi sobie także z dystorsją. Choć w niektórych wypadkach, przy najszerszej ogniskowej będzie ona zauważalna gołym okiem, to jest to bardzo delikatna dystorsja wypukła (maksymalnie 1,04 %), która będzie łatwa do skorygowania na etapie postprodukcji. Świetnie z tym zadaniem radzą sobie także profile obiektywu dostarczone przez Sony.
W przypadku ogniskowej 24 mm, mamy z kolei do czynienia z dystorsją wklęsłą na poziomie - 0,45%, która pozostanie niezauważalna dla ludzkiego oka.
W obydwu przypadkach rozmiar dystorsji prezentuje się niemal identycznie jak w konkurencyjnym modelu Sigmy, jeśli jednak weźmiemy pod uwagę szerszą ogniskową, model Sony wysuwa się tu na prowadzenie.