Dystorsja

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
8
Optyka:
5
Budowa:
7
Nasza ocena:

75%

Najnowszy szerokokątny i kompaktowy Tamron 20 mm f/2.8 z jednej strony przypieczętowywać ma obecność producenta w systemie Sony E, a z drugiej być ukłonem w stronę początkujących twórców fotografii i wideo, których nie stać na kosztowne konstrukcje. Czy jednak niska cena nie została przypłacona jakością?

Autor: Maciej Luśtyk

3 Marzec 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Dystorsja

Kolejna trudna sprawa to dystorsja, której projektanci obiektywu nawet nie starali się skorygować. Charakterystyczna poduszka gnie każde zdjęcie niemal niczym obiektywy fisheye, co sprawia, że nowego Tamrona możemy rozważać w kategoriach obiektywu efektowego. Z pewnością dobrze sprawdzi się w fotografii akcji czy sportów ekstremalnych, gdzie charakterystyczne zagięcie pozwoli dodać scenie dynamiki, ale już gorzej w krajobrazach czy zdjęciach architektury.

Pole nr. 1 pokazuje faktyczną dystorsję obiektywu, kolejne jej uwypuklenie, ułatwiające rozeznanie się w jej charakterze

Na szczęście, tak jak obiecywał producent, z problemem bardzo dobrze radzą sobie profile korekcji możliwe do włączenia z poziomu aparatu. Prawdopodobnie konieczna będzie lekka ręczna korekcja, ale obrazek po korekcji bardzo dobrze trzyma piony i poziomy.

Dystorsja w praktyce:

Korekcja wyłączona

Korekcja włączona
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Powiązane artykuły