Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
75%
Najnowszy szerokokątny i kompaktowy Tamron 20 mm f/2.8 z jednej strony przypieczętowywać ma obecność producenta w systemie Sony E, a z drugiej być ukłonem w stronę początkujących twórców fotografii i wideo, których nie stać na kosztowne konstrukcje. Czy jednak niska cena nie została przypłacona jakością?
Obiektyw zadziwiająco dobrze radzi sobie z kolei pod względem odblasków, w czym duża zasługa dobrze ocenianych przez nas przy okazji niemal każdego testu autorskich powłok BBAR2. W praktyce uzyskać na zdjęciu flarę czy duszka jest naprawdę trudno, szkło bardzo dobrze też trzyma kontrast w przypadku pracy pod światło. Niech zreszta o obiektywie świadczy samo to, że pod względem odbić światła bije na głowę to, co zaoferowania miał testowany niedawno przez nas model Sony FE 20 mm f/1.8 G - praktycznie nieużywalny na szerzej otwartej przysłonie w przypadku nocnych miejskich zdjęć.
Podczas gdy dla obiektywu Sony poważny problem stanowiło niemal każde źródło światła, tutaj praktycznie on nie występuję. Co prawda w przypadku przysłony f/2.8 zauważymy pewne delikatne, mało widoczne flary wokół punktów świetlnych, ale w żadnym wypadku nie będzie to rzutować na odbiór zdjęcia. Z kolei wraz z przymykaniem przysłony jest tylko lepiej.