Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

Autor: Michał Chrzanowski

30 Listopad 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Odblaski

Największą zmianą testowanego Canona względem poprzedniej generacji tele-zooma są nowe powłoki antyrefleksyjne. Model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM korzysta z technologii nowych powłok ASC (Air Sphere Coating). Zadaniem tej warstwy o ultraniskim współczynniku załamania światła jest skuteczne eliminowanie odbić oraz niepożądanych efektów blików i flar. Na domiar tego ma także zapewniać wyraźne i kontrastowe obrazy.

 

Jedną z największych wad poprzedniej odsłony zooma była praca w wymagającym oświetleniu. Druga generacja Canona zupełnie nie radziła sobie podczas fotografowania pod ostre słońce. Otrzymywaliśmy niemal zerowy kontrast i ogromne bliki i flary. Nic więc dziwnego, że producent za główny cel obrał uskutecznienie pracy w kontrastowym świetle.

Nowa generacja zooma o niebo lepiej wypada od swojego starszego brata. Bliki i flary są mniejsze (choć w niektórych sytuacjach zauważalne), zaś kontrast jest wyraźnie większy - również, gdy zdecydujemy się na fotografowanie z obiektywem skierowanym bezpośrednio w stronę słońca. Tak naprawdę podczas zdjęć w plenerze musieliśmy się mocno natrudzić, by w kadrze pojawiły się świetlne artefakty. Oczywiście, gdy promienie padają na soczewkę pod odpowiednim kątem (głównie na ogniskowej 70 mm), a przysłona będzie mocniej domknięta to na fotografiach zauważymy kolorystyczne okręgi i łuki. Niemniej jednak pracę antyrefleksyjnych powłok ASC (Air Sphere Coating) oceniamy dobrze - choć też zdarzały się wyjątki w postać większych blików i flar.

1/320s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 70 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/8, ISO 250, ogniskowa: 95 mm

1/2000s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/32, ISO 800, ogniskowa: 70 mm

1/640s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 130 mm

1/320s, f/8, ISO 1000, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 70 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32