Stabilizacja obrazu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

Autor: Michał Chrzanowski

30 Listopad 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja obrazu

Najnowszy reporterski zoom Canona został także wyposażony w system optycznej stabilizacji obrazu, który ma kompensować wszelkie drgania z wydajnością sięgającą 3.5 EV. Jednak w celu otrzymania najlepszych efektów podczas fotografowania w różnych warunkach i sytuacjach powinnyśmy skorzystać z proponowanych przez producenta wariantów stabilizacji: pozycja 1 to tryb standardowy, który zachowuje balans między stabilnością obrazu w wizjerze i efektem stabilizacji na zdjęciu, natomiast pozycja 2 to tryb, który powinniśmy wybrać wyłącznie do panoramowania.

Przy uniwersalnym zakresie ogniskowych (zwłaszcza przy 200 mm) posiadanie systemu optycznej stabilizacji ułatwia pracę. Z jednej strony minimalizuje efekt drgania kadru widzianego w wizjerze - obraz delikatnie pływa gwarantując znacznie lepsze panowanie nad kompozycją przy fotografowaniu z ręki. Z drugiej strony system Canona skutecznie kompensuje nawet niewielki poruszenia (aparatu i obiektywu), dzięki czemu zdjęcia będą ostre nawet na dłuższych czasach naświetlania. W praktyce - przy włączonej stabilizacji - na ogniskowej 100 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy. Jednak nawet na 1/15 s, a nawet na 1/8 s udało nam się uzyskać ostre kadry - wydajność stabilizacji wyniosła odpowiednio 80% i 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Stabilizacja obrazu w praktyce

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja ON

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja OFF

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja ON

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja OFF
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32