Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

Autor: Michał Chrzanowski

30 Listopad 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie

Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM to konstrukcja skrojona na miarę zawodowców. Zarówno budowa jak i jakość obrazu to aspekty silnie przemawiające za najnowszym reporterskim zoomem producenta. Jednak w przypadku tego modelu nie możemy mówić o ewolucji, a bardziej o kroku na przód - choć niewielkim. Ale trudno jest usprawnić obiektyw, który już i tak notował ponadprzeciętne osiągi.

Niemniej jednak piętą achillesową poprzednika była praca w wymagającym oświetleniu. W nowym modelu producent zastosował autorskie powłoki antyrefleksyjne, które sprawiają, że nawet umieszczenie źródła światła w kadrze dostarczy wyraźnych i kontrastowych ujęć. Do tego otrzymujemy odpowiednio korygowane wadu optyki oraz wyjątkowo wyrównaną rozdzielczość - i to nie tylko w centrum i na brzegach kadru, lecz także pomiędzy poszczególnymi przysłonami, a także ogniskowymi obiektywu. W efekcie jakość obrazu jest niemal identyczna na całym planie fotograficznym - niezależnie od wybranych parametrów. Świetnie spisał się także autofokus, który pewnie i szybko przeostrza obraz. Do tego otrzymujemy skuteczny system stabilizacji oraz wręcz pancerną i oczywiście dokładnie uszczelnioną konstrukcję.

Podsumowując, czy warto zainwestować prawie 10 tyś. w nowego Canona? I tak i nie! Jeśli jesteśmy posiadaczami poprzedniej odsłony zooma, to raczej nie widzimy sensu przesiadki na nowszy model - chyba, że fotografowanie w ostrym słońcu to dla nas codzienność. Jednak jeśli jesteśmy użytkownikami systemu Canona i poszukujemy zaawansowanego systemowego modelu 70-200 f/2.8 to jest to lepsza opcja niż kupno poprzedniej generacji, która jest jedynie o około 1000-1500 zł tańsza.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • wydajny i cichy autofokus
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • dobrze korygowana aberracja chromatyczna
  • akceptowalna dystorsja na środkowych ogniskowych
  • stosunkowo niewielka winieta (na 70 mm i 135 mm)
  • odpowiednia wyrazistość zdjęć w kontrastowym oświetleniu

Minusy

  • stopka statywowa nie jest kompatybilna z systemem Arca-Swiss
  • lekkie zniekształcenia obrazu na skrajnych ogniskowych
  • zauważalna winieta na 200 mm i f/2.8
  • zauważalne bliki i flary podczas fotografowania pod światło
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

86%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32